webForumDet fria alternativet

Vart att kopa barbar i Thailand

Datorhårdvara

4 svar · 318 visningar · startad av xtreme

Medlem sedan juli 20002 056 inlägg
Frågan#1

Befinner mig nu i Thailand och gar i tankarna pa att kopa mig en laptop pga pricerna ar kraftigt mycket lagre har (precis som pa allt annat). Har inte hunnit kolla sa jattemycket mer an i en affar dar jag bara tog en brochyr och dar den billigaste nya kostade ca 30.000 bath (ca 6000 svenska) och den dyraste ca 60.000 vilket bara ar ca 12.000 kr. Genomsnittet var mellan 50.000-55.000 (10.000-11.000).

Ett problem ar ju att det inte ar Svenskt tangetbord. Vill ju latt kunna skriva prickar pa a a och o i Sverige. Ar det svindyrt att byta?
Tycker ni det ar vart att kopa en barbar dator har?
Hur blir det med garantier, kan man fa internationell garanti?
Finns det mojlighet att pruta ner priset, hur mycket bor vara mojligt sa fall (kommer kopa i Bangkok)?
Tips pa bra affar i Bangkok?

Ska anvanda datorn framst till surfa, photoshop, word sa nagot riktigt kraftpaket behovs inte och ar mer tankt som ett kompliment till min stationara. Prioriterar en latt dator med lang batteritid och det ar PC som galler. Sa har ni lite tisp pa en dator ar det ocksa valkommet. Vill inte lagga ut jattemycket pengar pga att den ar mer som ett kompliment.

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Men nog kostar de billigaste laptopen runt 5-6.000 här i sverige. Så frågan är om det verkligen är så mycket billigare om man lägger på tullavgifter och annat tjafs.

Medlem sedan juli 20002 056 inlägg

PeW skrev:

Så frågan är om det verkligen är så mycket billigare om man lägger på tullavgifter och annat tjafs.

Kommer ju ta den med mig som handbagage sa nagon tullavgift lar val inte tillkomma.

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Det känns ju inte som du skulle spara in särskilt mycket pengar på en sådan affär. Det kanske är värt en tusenlapp till för vetskapen att du garanterat kan få support och garantireparationer i Sverige.

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Nog är man väl tvungen att betala moms när man kommer hem?

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)