webForumDet fria alternativet

Bästa laptoppen?

Datorhårdvara

2 svar · 261 visningar · startad av His Divine Shadow

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg
Frågan#1

Funderat på en laptop, en bra och billig en, men det finns så jättemånga olika och jag har sett folk köpa billiga HP laptoppar och ångra det, några rekomendationer?

Annars skulle jag kunna sikta in mig på en stationär, min nuvarande dator är långt åtgången, en 1200mhz Thunderbird med 512mb SDRAM och en 40gb seagate som håller på och fallerar, så nått nytt börjar det bli dags för, annars har jag en 9600PRO Radeon och en ny NEC DVD brännare.

Äh fan man väl inte ens råd hursomhelst, måste lägga dom få pengar man har på bilen :l

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Bra och billig går sällan hand i hand i laptopvärlden. Vad som är bra beror ju också på vad man ska använda den till. Batteritid, storlek, vikt, grafikprestanda etc.

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg

Tja det är faktiskt päronen som skulle behöva en sånhär dator, och dom borde ju inte ha så stora krav på prestanda, tror mest dom skulle använda den till att surfa och betala räkningar och sånt, dom skulle nog mera behöva en laptop bara för att den inte tar så mkt rum, den skulle nog mest sitta kopplad till en strömkälla så batteritid och sånt är inte så viktigt skulle jag säga.

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)