webForumDet fria alternativet

Hjälp m mobilt kontor

Datorhårdvara

1 svar · 180 visningar · startad av greymane

Medlem sedan juli 2001711 inlägg
Frågan#1

Jag har fått i uppdrag att göra pappas (enmans-) kontor mobilt. Vad är bra nuförtiden? Sist jag försökte mobilsurfa använde jag en Ericsson SH888 o ir-porten... Utvecklingen har ju gått framåt, så långt är jag med. Men var befinner vi oss nu nånstans?
Jag vill alltså komma åt internet. Bärbar HP 2,4 ghz finns. Stabilitet och pålitlighet prioriteras framför hastighet. Vidare är det bra om lösningen fungerar i Indien och USA också, men Europa är prio 1.

Någon som har några tips o kommentarer?

Medlem sedan juni 20034 013 inlägg

Trådlöst nätverk är väl det som gäller, i alla fall om man befinner sig i civilisationen (läs: hotell, företag, järnvägsstationer/flygplatser).

Annars är det väl typ GPRS och 3G att välja på där 3G är snabbare men än så länge (väl?) har sämre täckning. Vet inte hur det är i utlandet på den fronten.

Själv har jag dock gått ifrån traditionell bärbar dator eftersom jag tycker den är för klumpig. Har numera allt i mobiltelefonen, en Nokia 9500. Mail, ICQ, webbläsare, officepaket, ljudinspelning, enkel kamera. Allt i fickan. Telefonen kopplar upp sig antingen via GPRS eller trådlöst nätverk.

274 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)