webForumDet fria alternativet

Burken bara startar om i ett??

Datorhårdvara

6 svar · 306 visningar · startad av Joopa

Medlem sedan maj 200123 inlägg
Frågan#1

Mitt sista hopp denna gång står till alla proffs här på webforum.

Jag har nått mysko problem med burken. När jag ska starta upp den så piiiper det nå så in i vassen. När jag sedan testar att stänga av och på den ett antal ggr så kommer jag till slut in i maskinen.

Dock är inte problemen slut där.

Den jäkeln ger upp hela tiden och startar om sig. Jag har kört virus koll och fann nått med spybot i men hann inte se riktigt vad det var då burken grjorde en omstart igen..

Nu har jag fått igång den igen och lyckats köra AD Awere och Även scannat efter virus.. AD Awere hittade 107 filer och F-secure inga. Jag har givetvis tagit bort dessa filer men problemet består med att den tjuter och är seg att få ingång. och givetvis så startar den om hela tiden??

Kan nån ha en ide på vad det kan vara så skulle jag bli otroligt glad då jag har massor av mail och annat jag bara måste ha kvar..

Medlem sedan aug. 20002 272 inlägg

OS?
Vad står det i loggboken?

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Posta minidump.dmp på forumet så kan vi ta en titt. Jag gissar dock på hårdvara. Kolla bl.a. denna tråd:

http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=122370&forumid=78

Flyttas från Windows till hårdvara sålänge.

JAreMANNEN skrev:

OS?
Vad står det i loggboken?

Jag kör i XP Pro och detta med loggbok känner jag inte till??

När jag tänker efter så verkar problemen ha uppstått ett kort tag efter jag bytt grafikkort. Jag får ett felmeddelande om att NvCpl.dll ej kan köras??

Ska testa om det kan ha något med drivrutinen till grafikkortet att göra.

(det gamla grafikkortet var ett Nvida och det nya ett ATI men kan det vara så att det finns spår kvar av den gamla drivrutinen?)

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Se till att avinstallera alla nVidia-drivrutiner innan du installerar ATI-kortet.

muskot skrev:

Se till att avinstallera alla nVidia-drivrutiner innan du installerar ATI-kortet.

Har gjort det men det funkar inte ändå.. Jag kan få igång maskinen i felsäkert läge men där är det inte lätt att fixa saker och ting...

Nu skulle jag verkligen få upp lite mail och sådant för att få tillgång till lösenord m.m. (som jag givetvis inte har sparat på papper)..

Nån som har förslag på vad man kan göra??

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

I felsäkert läge, kolla om du har någon .dmp i följande sökväg:
C:\WINDOWS\Minidump

Posta den här isf.

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
133 ms — ändringar (db)