Jag har ett ATI Radeon 9200SE med DVI utgång. Jag har redan en skärm ikopplad på VGA-porten men nu vill jag koppla i en till på DVI-porten. Jag har en DVI-VGA-adapter och sätter i den i DVI-porten, därefter sätter jag i VGA-kabeln i adaptern och säger till Windows att sträcka ut skrivbordet över de två skärmarna. Det är nu den drar igång den andra skärmen och mitt problem uppenbarar sig, bilden ser helt sjuk ut!
Hela windows är tredubbelt ungefär som om någon har tagit hela bilden och smetat ut den åt höger. Hur kan detta komma sig? Jag har testat byta plats på skärmarna, ingen skillnad. Jag har testat DVI-VGA-adaptern på min fars dator, där fungerar den helt fint. Är det DVI-kontakten som är trasig?
Har även testat i Linux, eftersom det är mitt primära OS, ingen skillnad där.
Vad menar du med att "hela Windows" är tredubbelt?! ...är det liksom allting eller bara bakgrundsbilden? Du kan inte ta en screen shot med Print Screen knappen, klistra in i Paint, spara som bild och skicka så man ser...
Vad menar du med att "hela Windows" är tredubbelt?! ...är det liksom allting eller bara bakgrundsbilden? Du kan inte ta en screen shot med Print Screen knappen, klistra in i Paint, spara som bild och skicka så man ser...
Hela alltihopa är tredubbelt och nej, jag kan inte ta en skärmdump eftersom att en skärmdump visar vad datorn egentligen ska visa, inte vad skärmen visar. Och i det här fallet är det skärmen som visar fel.
jaha... jo iofs, det är ju klart, hade det bara varit så på ena operativet hade man ju kunnat tänka sig att nån inställning var galet, DÅ hade det ju gått med skärmdump. Men inte nu nä, som du säger. Om du inte tar en bild med kamera då :)
Annars vet jag inte, det låter ju väldigt konstigt det där... har du provat att använda bara DVI-kontakten, med t ex bara en platt skärm ansluten eller så? Det skulle ju vara bra att prova, om man nu har tillgång till grejjer.
jaha... jo iofs, det är ju klart, hade det bara varit så på ena operativet hade man ju kunnat tänka sig att nån inställning var galet, DÅ hade det ju gått med skärmdump. Men inte nu nä, som du säger. Om du inte tar en bild med kamera då :)
Annars vet jag inte, det låter ju väldigt konstigt det där... har du provat att använda bara DVI-kontakten, med t ex bara en platt skärm ansluten eller så? Det skulle ju vara bra att prova, om man nu har tillgång till grejjer.
Har bara en digitalkamera, en webbkamera. Och bilden blir inte direkt bra om man fotar en skärm om man säger så. ;)
Och film tänker jag inte slösa på för att visa hur skärmen blir.
Annars har jag ingenting att koppla in i DVI-porten, men eftersom det fungerar på min fars dator med exakt samma adapter och skärm vore det konstigt om det var utrustningen det var fel på.
Annars har jag ingenting att koppla in i DVI-porten, men eftersom det fungerar på min fars dator med exakt samma adapter och skärm vore det konstigt om det var utrustningen det var fel på.
Det är mycket förutom skärm och adapter som kan skilja ju. Nä men annars har jag inget bra tips. Det funkar perfekt för mig iaf, du kan ju alltid prova å slänga i ett annat grafikkort lite tillfälligt och se om det funktionerar då.
Det är mycket förutom skärm och adapter som kan skilja ju. Nä men annars har jag inget bra tips. Det funkar perfekt för mig iaf, du kan ju alltid prova å slänga i ett annat grafikkort lite tillfälligt och se om det funktionerar då.
Jo det är mycket som kan skilja, men inte mycket som gör det. Och jag har inget annat grafikkort med DVI att slänga i.
252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2