Gissar att det handlar om ett P4-system?
800 MHz syftar på klockfrekvensen för kommunikationen mellan processor och minne (på engelska Front Side Bus eller FSB). 3200 MHz syftar på processorns klockfrekvens.
6 svar · 1 912 visningar · startad av corbetti
Fattar noll...det här med klockhastighet :q :r
Så kanske någon kan tala om för mig vad det här betyder/innebär:
Extern klock hastighet 800 MHz
Maximal klock hastighet 4000 MHz
Nuvarande klock hastighet 3200 MHz
:OO
Gissar att det handlar om ett P4-system?
800 MHz syftar på klockfrekvensen för kommunikationen mellan processor och minne (på engelska Front Side Bus eller FSB). 3200 MHz syftar på processorns klockfrekvens.
Maximal klock hastighet 4000 MHz syftar på vad du max kan köra cpu i teoretiskt
dock kommer den inte att klara av kylningen där utan riskeras att brännas oavsett kylning
Hm..
mayday, innebär det i så fall att min "nuvarande klock hastighet 3200 MHz" är brännande nära max?
Eller ska det vara så?
Datorn är sprojlans ny, men/och fläkten (?) låter väldigt mycket...
Varifrån har du fått dessa siffror?
Pentium 4 blir sjukt varma och kräver effektiv kylning. Vill man ha en tyst och sval dator får man satsa på Pentium-M eller Athlon 64. Förmodligen kan du dock få ned ljudnivån rejält genom att byta processorkylare till en tystare och effektivare.
Datorna är från Dell och siffrorna tas fram när jag loggar in och vill se min konfiguration.
Siffran 4000 MHz handlar då förmodligen om hur snabb CPU moderkortet klarar. Dock är de inte säkert att P4 kommer att nå 4 GHz, eftersom de redan nu går väldigt varma.