Du har pluggat in den i ingången till vänster om högtalarutgången? (Sätt bakifrån)
Hur kan du hör dig själv i högtalarna om du pluggat in den i mic ingången?
5 svar · 571 visningar · startad av lzon
Hej,
Jag min PC har ett Creative Sound Blaster Audigy 4 Pro.
Jag pluggar in en mikrofon i ingången Line in 1/Mic in. Då hör jag mig själv i mina egna högtalare. Sätter jag sedan upp en ström (streaming) ut på Internet, så kommer inte mic-ljudet med?
Testar jag t.ex. med IP-telefoni (Skype etc), så hör inte den andra parten mig.
Någon inställning som jag har missat? Kör Win XP Pro.
Tack på förhand!
// Andreas
Du har pluggat in den i ingången till vänster om högtalarutgången? (Sätt bakifrån)
Mannen skrev:
Jag har plugat in mikrofonen i den ingången som heter "Line in 1/Mic" på framsidan på externa boxen. Inte på boxens baksida eller på PCI-kortet som sitter i datorn.
Mannen skrev:
Jo, jag hör mig själv. För när jag som sagt har pluggat in micen och pratar i den, så hör jag mig själv i högtalarna. Precis som allt annat ljud.
// Andreas
Vad lustigt... jag har liknande problem... försökte få ljud i webkameran... men inte då... precis likadant... har inte orkat fixa det...
Problemet löst!
Nu har jag löst problemet!
Den var en inställning i "Creative Surround Mixer". I den dialogrutan, under fliken "Basic" finns ett område längst till höger som heter "Rec". Rec var satt till "What U Hear". Men den ska tydligen vara satt till just "Line-In 1/Mic" om man har mikrofonen inkopplad i den ingången.
// Andreas
Jaha... det måste ju motsvara att kryssa i "Microphone" i avspelning på den vanliga mixern... även om man har den ikryssad på inspelning så måste man ha den ikryssad på avspelning också för att höra...