webForumDet fria alternativet

när jag försöker klona skärmen

Datorhårdvara

0 svar · 190 visningar · startad av hjarterkung

Medlem sedan mars 2005168 inlägg
Frågan#1

när jag försöker klona min skärm för att se databilden på min tv så blir min dataskärm helt svart och det står "cannot display this video mode", bilden kommer fram på tv:n men den är svart på dataskärmen.

jag skulle verkligen behöva hjälp nu! jag vet inte alls vad det är som är fel. Det har ju fungerat perfekt på min dator förut, men nu går det bara inte snälla häjlp mig!

jag får bild på båda skärmarna ifall jag sätter tv:n som primär bildskärm, men det vill jag ju inte ha eller?
när jag har data skärmen som primär bildskärm så kan jag inte ändra några inställningar på tv skärmen, det där med PAL och andra olika signaler. Men när tv:n är primär så kan jag ändra det. men jag har aldrig använt tv:n som primär förut när det här fungerade.
då hade jag bara kopplat in allt och sedan gått in och valt att klona och sedan tagit avancerat och valt komposit och enbart pal och vips så fungerade det perfekt.

men nu när jag bygg grafikkort från geforce 4 mx 420 till geforce 5950 ultra så går det inte alls som förut! finns det någon som kan hjälpa mig?

jag har en s-video sladd till tv:n där det är en scart adapter och där går även ljudet in från ljudkortet.

tacksam för svar!

246 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
119 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)