jag hadde personligen valt en NEC brännare
samt ett annat fabrikat på HDD
Annars så verkar de bra
Bra chassi med bra kylmöjligheter o smidig acc till hdds
13 svar · 428 visningar · startad av Skarre
Jag har fått i uppdrag av brorsan att mecka ihop en speldator och efter lite efterforskningar har jag kommit fram till följande konfiguration. Jag vill dock gärna ha lite feedback från expertisen på wF för att undvika eventuellt dåliga val. Alla tänkbara åsikter och synpunkter är välkomna.
Låda
Antec Sonata (380W, ATX)
Moderkort
MSI K8N Neo4 Platinum nForce4
CPU
AMD Athlon 64 3500+ (90nm)
RAM
Corsair Value Select 2x512Mb Dual DDR PC3200 400MHz
Grafik
Radeon X850XT 256MB
HD
Hitachi Deskstar 7K250 160 GB 8Mb Cache S-ATA
DVD-brännare
Plextor PX-716A
jag hadde personligen valt en NEC brännare
samt ett annat fabrikat på HDD
Annars så verkar de bra
Bra chassi med bra kylmöjligheter o smidig acc till hdds
har moderkortet dubbla PCI-E för SLI? det vore ju trevligt med ett par GeForce 6800 GT i lådan :e
frankof skrev:
har moderkortet dubbla PCI-E för SLI? det vore ju trevligt med ett par GeForce 6800 GT i lådan :e
Jag har inte läst speciellt mycket om SLI, men de flesta kommentarer jag läst menar att det enda man åstadkommer är ett större hål i plånboken. Men som sagt, jag är inte speciellt insatt.
Det är klart att plånboken blir lite lättare, och den stora vinsten var vistnog att man kunde dynga på med mera ögongodis i högre upplösningar, det kostar att ligga på topp vet du ;)
Jag hade istället valt:
- GeForce 6600GT kort (bra kort samt kanske passar bättre ihop men Nforce då båda kretsarna görs av nvidia)
- NEC 3520 DVD brännar (har hört gott om den)
- Seagate 300GB HD (har en själv och är nöjd)
NEC ND-brännare i 3500-serien och Seagate-HD rekommenderar jag också. Bra grejor, det där.
frankof skrev:
Det är klart att plånboken blir lite lättare, och den stora vinsten var vistnog att man kunde dynga på med mera ögongodis i högre upplösningar, det kostar att ligga på topp vet du ;)
Mitt senaste kort kostade ca 5k så jag vet att det kostar. Men är skillnaden marginell är det ju pengar i sjön. :)
Skarre skrev:
frankof skrev:
Mitt senaste kort kostade ca 5k så jag vet att det kostar. Men är skillnaden marginell är det ju pengar i sjön. :)
Marginell och marginell ;)
Test av "värstinger" i senaste "pc-för alla"
gf 6800 ultra sli: 9333 poeng i 3Dmark05
Närmsta konkurent hade 5698 med x800xt (PCIe)
Det är rätt mycket skillnad det ;)
SLI ger ju dock inte alltid samma lyft i spel som i 3DMark.
Nä, det är sant, då spelet är så "lättdrivet" att det inte belastar tillräkligt.
Det här spelar ju också in:
http://www.hardocp.com/article.html?art=NzEx skrev:
According to NVIDIA’s marketing, NVIDIA’s Scalable Link Interface (SLI) "can deliver as much as 2x the performance of a single GPU configuration for unparalleled gaming experiences." What NVIDIA fails to make clear, however, is that SLI currently requires NVIDIA to write driver profiles for each game to support SLI. Are all the games you want to play supported?
ah. det var nytt för mig, trodde det fungerad på samma sätt som på voodoo tiden.