Hej!
När jag uppdaterade drivrutinerna till mitt Grafikkort så kom det upp ett felmedelande ungefär så här: zero display driver
Tror det var så det stod!
Vad är det för fel?
14 svar · 500 visningar · startad av battistino
Hej!
När jag uppdaterade drivrutinerna till mitt Grafikkort så kom det upp ett felmedelande ungefär så här: zero display driver
Tror det var så det stod!
Vad är det för fel?
Ett hett tips är ju att berätta vilket grafikkort och vilken drivrutinsversion det gäller. :OO
Jag har dock luskat fram att du antagligen har ett ATi-kort och försöker installera någon Catalyst-version och att felet du får egentligen säger "Zero display service error". Är det så?
ja jag har ett Saphire radeon 9600pro. och det kan mycket väl ha stått så som du säger! och det är den senaste versionen som släppts av drivrutiner jag har installerat.
Vad menas med det medelandet då?
Verkar inte som om nån här kan hjälpa mig! eller???
Prova att avinstallera dina drivrutiner och testa DNA eller Omega. Det är modifierade versioner av Catalyst 5.1. Vilken av dem du ska använda beror lite på vad du ska köra för spel och sånt.
Hur pålitliga är de drivrutinerna då eftersom dem inte kommer från ATI direkt?
Beror på vilka spel jag ska köra? på vilket sätt?
Jag kör DNA och har gjort det i ett halvår ungefär. Det ger mycket bättre prestanda i t ex Half-Life 2 än vad Catalyst gör. Omega har jag inte testat så mycket, jag har för mig att det gav lite sämre mätvärden i HL2 än DNA i alla fall. Detta är ju olika från dator till dator. Jag har ett 9800 Pro. Det följer även med verktyg för att överklocka korten om man tycker att sånt är kul, jag gjorde det men fick artefakter i Doom 3 ganska direkt så jag kör standard nu.
Jag har hursomhelst inte upplevt nånting negativt av att inte köra ATis egna drivrutiner, tvärtom.
Uppdateras de här drivrutinerna nån gång då?
och hu avinstallerar jag de drivrutiner jag har nu?
De jag länkade till baseras på Catalyst 5.1, jag såg att version 5.2 har släppts och då följer både Omega och DNA snart efter. Drivrutinerna uppdateras alltså med någon veckas fördröjning jämfört med Catalysterna.
Jag har för mig att du kan avinstallera drivrutinerna genom Lägg till/Ta bort program.
men nu gick jag in själv och kollade på sweclockers hemsida och där finns det ju några att välja på om man säger så. jag har altså ett Sapphire ATI Radeon 9600 Atlantis 256M DDR
vilken ska jag ta då?
och i lägg till\ta bort program så finns det en som heter så här :
ATI - hjälp för avinstallation av program 2 231,00 MB
Är det den jag ska ta bort? Men hur funkar datorn om jag tar bort drivrutiner till grafikkortet?
Nån som kan hjälpa mig att kolla om det finns den senaste versionen av drivrutiner till mitt "Sapphire ATI Radeon 9600 Atlantis 256M DDR" från "DNA" för jag kan då inte hitta de på sweclockers hemsida.
Så nån som kan hitta de åt mig?
NU tar Jag upp den här tråden igen eftersom jag INTE fick något speciellt svar på vad som menas med "Zero Display Service Error"!
Jag har installerat nya uppdateringar igen och då får jag samma medelande varje gång.
Så vad menas med det???
Varför får jag felmedelandet?
SÅ här ser det ut: Kolla bifogade filen