webForumDet fria alternativet

Hjälp att välja ny bärbar dator!

Datorhårdvara

21 svar · 749 visningar · startad av lillebror · sida 2 av 2

Frågan, av lillebror

Hej! Jag har fått ett erbjudande om hem-pc från det företag jag jobbar på. Alternativen består både av stationära och bärbara datorer. I mitt fall har jag bestämt mig för det bärbara alternativet. Spontant så har jag valt ut den jag skulle vilja ha ut av de tre bärbara datorerna som finns att välja mellan. Jag har redan hört både för- och nackdelar med var och en av dessa. Nu skulle jag vilja h

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 20041 597 inlägg

Det blir alternativ 2! Om den nu väger ett halvt till ett kg mer gör mig inte så mycket. Medicinen för det är väl mer gymträning som jag sa till min vän Rikard! :birp

Det jag inte riktigt har koll på är exakt vad som kommer skilja i upplösning mellan alt. 2 (17” WXGA+(Wide-aspekt 16:9), 1440x900) och alt. 3 (15,4” WSXGA+(Wide-aspect 16:9), 1680x1050). Alt. 3 har ju förvisso högre upplösning men på en mindre skärm och tvärtom alt. 2 har större skärm men med något lägre högsta upplösning. Bilden kommer väl inte vara oskarp på något sätt i alt. 2? Any thoughts on this?!?! :D

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Nu har jag valt Testade först med en Fuijutsi Siemens 64 bitars men den väsnades så mycket så jag bytte till en HP Pavilion (zv5470EA) jag är jättenöjd, Snabb och tyst. Lite klumpigare men det gör inget i detta sammanhang.

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)