webForumDet fria alternativet

Radeon 9800 Pro drivrutins problem

Datorhårdvara

6 svar · 336 visningar · startad av best_b

Medlem sedan apr. 200425 inlägg
Frågan#1

Hejsan, jag har försökt att installera nya drivrutiner till mitt ATI Radeon 9800 Pro kort men något är fel.
När jag avinstallerade de tidigare ATI drivrutinerna från kontrollpanelen och startade om datorn, började win xp automatiskt att installera Microsofts Radeon 9800 Pro drivrutiner.
"Ny Maskinvara har hittats" .... "Den nya maksinvaran har installerats" kommer då upp precis när man startar datorn.

Jag har försökt att ta bort drivrutinerna från enhetshanteraren, men samma resultat uppstår när man startar om datorn igen.

Någon som vet hur man får Win att sluta installera drivrutiner automatiskt?

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg

Men de nya drivrutinerna från ATI är väl bara att installera över de gamla? Du måste väl inte ta bort de gamla först?

Jag tror man behöver det, försöker man installera installationspaketet från ATI säger den att en VGA drivrutin måste vara installerad innan man kan installera ATI drivrutinen.

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Kan du inte uppdatera genom Enhetshanteraren?

När Win automatiskt uppdaterat drivrutinerna är man tvungen att starta om datorn och kan därför inte uppdatera enhetshanteraren, tyvärr.

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Ja, men efter att datorn startat om då?

Tack för svaren! Nu funkar det, det var bara att avinstallera Microsofts drivrutin från enhetshanteraren och strunta i att starta om när man blev ombedd, sedan installera ATIs drivrutin, starta om datorn, ta bort alla ATIs drivrutiner och sedan installera om ATIs drivrutiner en gång till.

Then it Worked

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)