Re: Snygga datormöss
magnusfeldth skrev:
Let's face it, utsidan är allt.
Håller absolut inte med dig. Är inte det jag kollar på först när jag ska köpa en mus.
5 svar · 395 visningar · startad av magnusfeldth
Var kan man hitta snygga datormöss? Let's face it, utsidan är allt. Jag vill ha en väldesignad mus, helst trådbunden.
Vad är då en snygg mus enligt min smak? Tja, Starckmusen http://www.microsoft.com/products/info/product.aspx?view=46&pcid=717ea5b6-f5b9-4292-92a0-f15212bfe59a från Microsoft är tämligen nice, snyggare är dock denna mac-mus, http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/91306/wo/Weh6fOC79dEh3a1rDI21tzKl538/2.0.11.1.0.6.12 men det är väl lite problematiskt att ha till en pc, va ;)
Idéer, förslag?
Sista fråga: Datormusar eller datormöss???
Re: Snygga datormöss
magnusfeldth skrev:
Håller absolut inte med dig. Är inte det jag kollar på först när jag ska köpa en mus.
Re: Re: Snygga datormöss
Erik Juhlin skrev:
magnusfeldth skrev:
Jag håller med om att utsidan är viktig men det är inte allt tyckar jag. Jag köpte mitt "Creative Wireless Desktop 6000" på grund av utseendet, men sedan är ju oftast väldesignade möss/tangentbord väldig sköna att hålla i också. :)
Bra form i handen och sköna knappar är det som är prio för mig, plus att batteritiden är god då jag i dagsläget helst kör trådlöst på gnagarfronten.
Själv kör jag Microsoft Wireless Optical Mouse 2.0 som jag skrev om här. Den är dessutom riktigt snygg, om du frågar mig. Jag vill ha en stilren mus som väl passar in bland mina andra prylar på skrivbordet - och det gör den onekligen. Så, vad som är snyggt på vems skrivbord är svårt att säga men på mitt bord ska det vara silver/grått/svart. :)
Håller förvisso med om att en mus skall vara precis och exakt, men jag räknar med att även en väldesignad mus ska vara detta. Sålunda är jag inte så intresserad av kommentarer om hur en mus bör vara, i alla fall inte i denna tråd. Vänligen lämna endast smakråd på väldesignade möss.
Dryden skrev:
Jag vill ha en stilren mus som väl passar in bland mina andra prylar på skrivbordet - och det gör den onekligen. Så, vad som är snyggt på vems skrivbord är svårt att säga men på mitt bord ska det vara silver/grått/svart. :)
Mitt skrivbord är i frostat glas och aluminium. När väl ekonomin tillåter kommer musen ackompanjeras av en Apple Cinema Display, så den får gärna passa den också. (OBS, jag kör pc)