Jag har en lite undran. Det finns tydligen 2 (fler?) varianter av denna processor den ena har art: AXDA2200DUV3C den andra: AXDA2200DKV3C hos AMD. Hos AMD hittar jag
Man ser ju att den översta har mindre effekt och drar mindre ström. Således borde den inte bli lika varm som den undre men är den ena snabbare än den andra?
Det jag undrar är om mina antagande stämmer. Eftersom jag kan välja så undrar jag om den översta AXDA2200DUV3C är den jag ska köpa? Finns det något annat som talar för den "andra" processorn?
Ytterliggare än fråga... Mitt moderkort klarar enligt Abit av Thoroughbred upp till 2000+ (Abit KG7). Tror du att det funkar som det är? Om man klockar ner processorn till 2000+? Eller inte alls?
om ditt moderkort klarar den ser du på abits hemsida .. eftersom ja e så utråkad kollar ja upp det och svaret är :
hittar ingenting.
tror de skiljer sig lite o kärnan på 2000+ samt 2200+
samt att klocka ner den fungerar nog inte eftersom du måste ju starta upp med den för att klocka ner den
om ditt moderkort klarar den ser du på abits hemsida .. eftersom ja e så utråkad kollar ja upp det och svaret är: hittar ingenting.
Hade ju iofs redan kollat på Abit hemsida angående vad mitt moderkort klarar vilket jag skrev i mitt inlägg. Abit har ett gäng olika siter i olika länder och det tråkiga är att det står olika information om vad mitt moderkort och andras klarar av.
mayday skrev:
tror de skiljer sig lite o kärnan på 2000+ samt 2200+ samt att klocka ner den fungerar nog inte eftersom du måste ju starta upp med den för att klocka ner den
Dessa processorer ska det enligt Abit mitt moderkort stödja. Det borde därför gå att starta datorn med en 2200+ och vid uppstarten borde den larma och man ombedes gå in i bios. Så blir det om man försöker överklocka den cpu jag har idag. Men det kan ju förståss bli problem.
Nu åter till mina första frågor, vad är för- resp nackdelarna med de 2 olika processorerna i mitt första inlägg?
ditt moderkort kanske inte klarar att hantera din cpu
gör den inte det så lär du inte ens komma in i bios utan den lär stan i POST o gnälla på att cpu´n är trasig/skadad