webForumDet fria alternativet

LCD skärm

Datorhårdvara

3 svar · 358 visningar · startad av mikey1

Medlem sedan aug. 200171 inlägg
Frågan#1

Tjena allihopa...

Funderar på att skaffa mig en LCD skärm men är lite förvirrad i djungeln av olika skärmar och märken. Mina behov är vanlig surfning, skriver en hel del brev, jobbar lite med bildbehandling och håller just nu på med Doom 3 och snart Halflife 2.

Nu hoppas jag att ni kan ge mig några bra tips på en 19" LCD skärm som klarar mina krav och kanske lite mer.

Mvh
Michael

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

http://www.tomshardware.se/graphic/20041125/index.html

Kanske kan hjälpa dig ;)

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

Ska du spela rekomenderar jag att du väljer en skärm med 16ms responstid eller lägre ..

platta skärmar är altid snyggare och smidigare dock är dom inte avsedda för spel och hastiga rörelser ... hittar du en skärm med glasskiva så e de ett stort +
varit me om många som haft sönder sina LCD skärmar.. allt från kuddkrig till soft-airgun ...

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

mayday skrev:

Ska du spela rekomenderar jag att du väljer en skärm med 16ms responstid eller lägre ..

20ms på min och jag har inga problem med att varken spela eller att se på film. Idag kryper de ju dock utan problem nedåt 12, bland annat har Samsung fått bra kritik för sina, både prestandamässigt och utseendemässigt.

mayday skrev:

varit me om många som haft sönder sina LCD skärmar.. allt från kuddkrig till soft-airgun ...

Jo, för det känns ju normalt. :OO

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)