webForumDet fria alternativet

data tillbaka fr formaterad HD?

Datorhårdvara

6 svar · 293 visningar · startad av alandia

Medlem sedan juni 2003305 inlägg
Frågan#1

Hej. nu e de riktigt illa. Finns det något sätt, oavsett hur, som jag kan vidtaga för att få tillbaka mina mycket viktiga filer, (mappar med bokföring bl.a ) från en formaterad hd??? Det lär finnas företag som sysslar med sådant?
snälla hjälp mej. nu e de panik.!
MVH/ Jörgen Wikstrand

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Mjo. Men det finns även en massa program för just detta ändamål. Har aldrig använt något men testa söka på harddrive restore t.ex.

Medlem sedan juli 2004276 inlägg

Om det handlar om verklig katastrof, gör då ingenting själv utan kontakta till exempel http://www.ahlbergdata.se/ som kan hjälpa till med sådant, och har betydligt lägre priser än det mycket kända http://www.ibas.se/ som väl är marknadsledande som det heter.

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Fast formaterad och krashad är ju helt olika saker.
Programmen jag pratar om ska bara läsa rakt av en hårddisk och spara allt den hittar på en annan disk. Visst tror jag t.ex. ahlbergdata kan hjälpa dig, men snarare med att tipsa dig om det bästa programmet.

Man behöver inget renrum M100 för att hämta data från en formaterad hårddisk. ;)

Medlem sedan juli 2004276 inlägg

Nej oftast behövs det bara ett bra program. Men om det handlar om bokföring (och de konskekvenser förlorad sådan medför) kan det vara värt ett par tusen att inte råka kladda till det själv. Det brukar inte vara svårt att göra fel, särskilt inte när konsekvenserna närmar sig katastrof. ;)

Medlem sedan aug. 20021 752 inlägg

Tänk också på att absolut inte röra (med datorn, lägga filer på den osv) den disk som du har formaterat och vill återskapa, om du gör det kan det vara helt kört.

/Viktor

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Tråden flyttas från HTML, XHTML & CSS till OS & Programrelaterade forum > Hårdvara > PC.

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)