webForumDet fria alternativet

Behöver återställa partition!!

Datorhårdvara

3 svar · 368 visningar · startad av andreasohlsson

Medlem sedan maj 200143 inlägg
Frågan#1

Hjälp behöver återställa partition, FAT32 borta!

Jag har en hårddisk uppdelad i 2 partitioner c: med windows installerat och d: med program.

Ville få lite mer utrymme till partition C: från D: och körde programmet "Partition Magic 8.0" samtidigt som programmet höll på så råkade jag stänga av datorn!

Nu är d: borta och jag kommer endast åt c: i windows men går jag in i FDISK så syns fortfarande att partitionerna finns kvar men d: har inget FAT32.

Hjälp, hur återställer jag D: igen och hittar mina program, det kan ju inte bara försvinna allt bara för att man råkar stänga av datorn?

Problemet är att Partion Magic var installerat på D: som jag inte längre kommer åt, alla mina viktiga filer och dokument finns där! Endast Windows finns på C: Du skriver att man kan expandera C: och sen göra en ny D: men är inte alla filerna borta då på D:?

Undrar också eftersom strömmen stängdes av när Partion Magic jobbade så måste man ju kunna gå in i DOS-läge och skriva in något kommando så datorn fortsätter jobba på samma ställe som när strömmen stängdes av?

Tacksam för svar
Andreas

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Du får inte mer hjälp för att du postar massor av trådar i olika forum, det gör bara folk irriterade.

Medlem sedan maj 20033 218 inlägg

Går det inte att installera Partion Magic på C: och köra det ?
eller reperara?

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Tråden stängs p.g.a. dubbelpost med hänvisning till ursprungstråden.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med Peeer alternativt forumledare@webforum.nu.

Peeer
Moderator, webForum

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)