Har jag förstått saken rätt att den där kortet stödjer vilken scsi-disk som helst bara det är 68 pins?
Är det ett kort som är tillräckligt bra så jag ska behålla det & använda mig av SCSI-tekniken eller ska man skrota det & köra SATA istället?
Tänkte nämligen använda det kortet & en Seagate Cheetah 15K.3, 18Gb, Wide 68P, U320 SCSI,15k RPM, 3.6ms, 8Mb som systemdisk.. Det bör väl dels funka samt även bli en snabb & trygg lösning?
Om du inte har problem med ljud och värmen så tycker jag att du ska använda det! SCSI rockar fett™ :bire Ditt Kort kör LVD, då borde du ha en disk som gör det oxå.(?)
Adaptec gör bra kort! även om ditt kort bara klara 80MB/s så gör det inte så mycket, iofs skulle det ju gå fortare om du köper ett kort som matchar hårdiskens 320, men pris/prestanda hänger inte riktigt med där ;)
Low Voltage Differential (LVD) , för att beskriva det kort; diskarna har ingen egen ström kontakt, utan tar ström från data interfacet :)
Diskarna som sitter där i dag har egen strömkontakt.. :o
btw.. 80MB/s.. Vad har en vanlig IDE 7200rpm för datahastighet då? 75MB/s har jag för mig!? Eller var det SATA tro?
Testet var ju iofs SATA, men gav en bild på det iaf..
Jag skippar det dyrare SCSI-alternativet & kör på det billigare IDE-alternativet, fast med dubbla speglade systemdiskar istället & får säkerheten på köpet samt en slant över till korv med bröd!