webForumDet fria alternativet

Prisvärda DVD+r-skivor

Datorhårdvara

7 svar · 349 visningar · startad av Freestyler

Medlem sedan feb. 20002 218 inlägg
Frågan#1

Var brukar ni handla DVD+r? Har nyligen ny dator med DVD-brännare så det är dags att skaffa sig lite skivor.

Har kikat på Clas Ohlson och sett att dom har en spindel med 25 st för 249:-
Är det någon har erfarenhet av dessa eller kan rekommendera något bättre?

Det ska vara DVD+r och inget annat. :)

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Köp inte bara det billigaste! Kolla vilka som passar sig bäst med din brännare och som klarar flest andra enheter utan problem. Det är värt att lägga några $$ mer på att få bra skivor.

Princo = STOR varning
Sony = Kalas skivor som funkat kanon för mig

Tips: http://www.videohelp.com/

Medlem sedan juli 200246 inlägg

Jag köper dessa på Inet.se och de funkar väldigt bra i både Dator DVD som vanlig DVD spelare.

DVD+R BulkPaq 4.7GB 4x 25p spindel 150 kr

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Verbatim skivor från, https://www.wesellcd.com funkar bra! senaste inköpet fick ner priset till 6.75st... ink frakt. (då ingick även DVD fodral.)

fick även med ett brev

nillehbg skrev:

Jag köper dessa på Inet.se och de funkar väldigt bra i både Dator DVD som vanlig DVD spelare.

Dock är det väldiga budgetskivor. Som sagt kolla inte efter det absolut billigaste.

Medlem sedan aug. 20021 752 inlägg

Jag kör med DVD-R från Clas Ohlson (Trax Data) och de fungerar perfekt, tror nog det är samma med DVD+R.

/Viktor

Medlem sedan juli 200246 inlägg

Tengblad skrev:

nillehbg skrev:

Dock är det väldiga budgetskivor. Som sagt kolla inte efter det absolut billigaste.

Jo de e de men har inte haft ett enda problem med dem, har haft märkes skivor som inte funkat efter bränning så man får ju kolla efter själv vad som passar en.

// Niklas

nillehbg skrev:

Tengblad skrev:

nillehbg skrev:

Jo de e de men har inte haft ett enda problem med dem, har haft märkes skivor som inte funkat efter bränning så man får ju kolla efter själv vad som passar en.

// Niklas

Naturligtvis, men att tänka på är hur länge skivorna håller också. Inte så kul om man brännt ner film på sin son/dotter och så börjar lagren på skivan mögla efter ett par år.

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)