Den första posten bland de 4 sista varierar hela tiden, men allt annat är samma. Jag har bifogat minidumpen som hör till just denna kod, hoppas att någon kan hjälpa till? Det ska ju gå att få fram lite mer info, men själv vet jag inte hur man gör, tyvärr :(
Jag trodde först att det var dålig kylning, så jag installerade 2 chassifläktar, varav en monterad precis så att den fläktar på grafikkortet, men det verkar som om den fortsätter crasha.. :/
Felmeddelandet "STOP 0x0000008e" visas under installation av Windows XP
Orsak
Detta kan inträffa om någon av följande förutsättningar föreligger:
\* Det är fel på en eller flera av RAM-modulerna (Random Access Memory) som är installerade på datorn.
\* RAM-konfigurationen är inte kompatibel med Windows XP.
Njae, jag är inte så säker på det. Installationen går utmärkt, och allt annat funkar. Det är bara när man spelar sims2 som man får ett 0x50-fel. Några andra spel har jag inte provat ännu.
Kan tillägga att processortemperaturen idlar runt 40 grader, och är max runt 55-60 grader. moderkortet säger att det håller 36 grader. Jag har inte överklockat någonting...
Grafikkortets temp vet jag inte (det är ett 9800pro, 256mb, "club 3d"), men det kändes ganska varmt när jag stack in handen och kände på kylflänsen. Därför placerade jag en extra fläkt precis där (hängde upp den med sånna där små plastband som man spänner åt), men det hjälpte ju inte.
Det man hoppas på är ju att det är ett problem med drivruntinen eller nått liknande simpelt, men man vet ju inte vilken (grafikkortets är de nyaste från ati's hemsida, och jag har senaste 4in1-drivarna till moderkortet).
Nån som vet hur man får ut info ur minidumpar? Känns som om lösningen kanske ligger där ;)
Jag har följt instruktionerna, och den säger att det är grafikdrivrutinen. Jag är inte förvånad, men med tanke på att jag redan har de nyaste drivrutinerna undrar jag vad man kan göra...
Jag kör directx 9.0c, kan det ha nått med saken att göra? Drivrutinerna kanske inte stödjer det ännu.
Jag har följt instruktionerna, och den säger att det är grafikdrivrutinen. Jag är inte förvånad, men med tanke på att jag redan har de nyaste drivrutinerna undrar jag vad man kan göra...
Jag kör directx 9.0c, kan det ha nått med saken att göra? Drivrutinerna kanske inte stödjer det ännu.
Korkad kanske, men prova med näst nyaste drivisar.
Vet att för nvidia var det inte alltid dom senaste som var snabbast(för alla), så testa med äldre.
250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2