Jag hade letat rätt på en passande laptop för att sedan komplettera med lämpligt 3G-kort, istället för att leta bärbar med 3G-kort. De 3G-kort jag sett (från 3 och vodafone) är vanliga pcmcia-kort (heter det pcmcia fortfarande?), och passar i vilken maskin som helst.
Ok, jag är inte speciellt insatt i just 3G-kort. Men jag antar att dom i princip fungerar som vilket "modem" som helst? (I teorin)
Mao tämligen oberoende av datorn det sitter i?
384kbps verifieras. Jag var inblandad i en installation som bland annat inkluderade Voda's 3G-kort i förra veckan, och sånär på lite skavanker som en vanlig användare inte skulle lida av så kan jag inte säga annat än att det funkar schysst.
Anledningen till att jag skrev modem, givetvis är kanske nätverkskort en bättre liknelse, men det jag vill komma fram till är att med detta kortet i, samt tillhörande programvara, ska man väl klara sig och köra sitt internetsurfande "var man äm befinner sig" utan några som helst övriga pryttlar?
Eller hur?
Tre:s erbjudande kanske kan vara något, dock tycker jag inte det är helt lätt att få överblick över vad man egentligen får och vad det kostar...
solbulle:
spring in i en tre butik å fråga?
du behöver ett telefonabonnemang med tillhörande 3fri data. Summa i månaden blir väl typ 500 kr exkl moms för hur mycket datatrafik som helst - då får du ett PC Card med.
Oavsett vad det gäller så är väl det inget bra råd. Du får aldrig neutrala råd från en säljare. Dessutom är min erfarenhet att de har lika många fel som rätt. Slutligen brukar säljare aldrig tala om svaga sidor på produkter.
260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e