Logitech MX700 Cordless Optical Mouse
3:e i listan...
Den kan jag rekommendera, Laddare följer med och det bör man ju ha eftersom batterierna räcker i Ca 2-4 dagar.
Det finns även i blue tooth...
21 svar · 832 visningar · startad av bassebhu
Vill köpa en ny mus. Men vet icke vilken jag ska köpa :D
Översta där ser ju kul ut. Trådlös lasermus :D Undrar om den är snygg också.
Vad bör jag välja? trådlös? optisk? laddningsbar? usb? blue tooth?
Jag har en iBook men inget speciellt blue tooth-kort. En trådlös vore koolt eftersom jag kör bärbart. Men drar inte dessa extremt med batteri?
Förslag och erfarenheter? tack :)
ja, det heter möss, inte musar :P
Logitech MX700 Cordless Optical Mouse
3:e i listan...
Den kan jag rekommendera, Laddare följer med och det bör man ju ha eftersom batterierna räcker i Ca 2-4 dagar.
Det finns även i blue tooth...
Det beror på hur du tänkt använda musen. En trådlös mus är ju lite jobbigare att ha med sig, eftersom du både släpar på mus och laddare.
Esen skrev:
Jag klarar mig i och för sig i lite drygt en vecka mellan laddningarna, trots att jag kör näst intill döda GP-batterier. Men jag gillar musen.
/Red. Fan vad läckert med lasermus! En sån ska jag ha!
Synd att de inte kommer förrän i slutet av september.
Nackdellen med trådlösa mös är ju att dom väger en hel del mer än de med sladd, men detta är kanske något man lär sig att leva med... Men ska man spela så tror jag inte att det är så smart att satsa på en trådlös mus.
Jag använder själv en mx500 och den är helt underbar, hade innan en intelimouse explorer och var jätte nöjd med den, men när den gick sönder köpte jag min mx500 och den är 10ggr så bra enligt mig!
/Edvard
supreme skrev:
Nackdellen med trådlösa mös är ju att dom väger en hel del mer än de med sladd, men detta är kanske något man lär sig att leva med... Men ska man spela så tror jag inte att det är så smart att satsa på en trådlös mus.
Smaksak vad gäller tyngden tror jag.
Vad gäller spelmus så beror ju det också på vilken nivå man spelar på och vad man bör/vill ställa för krav. Själv kör jag en Cordless Mouseman Optical från 2002 och den fungerar ypperligt den timmen/de timmar jag spelar varje dag men jag tvivlar på att en riktigt seriös CS-gamer skulle nöja sig med den.
Nackdelen med trådlöst och spel är ju om batterierna dör mitt i spelet och då inte bara att de dör, utan också dialogrutan som poppar upp och som tenderar att hänga hela spelet. Smällar man får ta, det är i alla fall skönt att slippa sladdar om du frågar mig. :)
Flyttas från Elektronik & High-techprylar
Jag föredrar MS mössen. IE 3.0, Intelli Blue, Intelli 1.1...
Dock sägs det att Logitechs MX510 ska vara schysst.
Köp en bungee eller cord holder så slipper du problem med sladdtrassel.
Själv har jag en Logitech MX510, haft den några månader och den är riktigt bekväm, användbar, snygg mm.
Ångrar absolut inte att jag köpte den! :D
(Jag som vart MS snubbe hela tiden)
Såg att Potti i SK körde lite med MX510 och tyckte att den var schysst. Har dock för mig att han gick tillbaka till MS när det var dags för ESWC och CPL.
De här mössen ni nämner, funkar de på Mac?
Eller är Apple fortfarande så taskiga så man måste köpa specialgrejer?
supreme skrev:
Nackdellen med trådlösa mös är ju att dom väger en hel del mer än de med sladd, men detta är kanske något man lär sig att leva med...
Ser det som en fördel, Gillar när det e lite tyngd i musen, Sen så skulle det endå vara bättre att ha en mus som e lite tyngre en att ha en sladd, Så jag föredrar sladlös :)
Jag är väldigt nöjd med min Logitech MX500. :)
ok, vad är skillnaden mellan mx500 och 510 förutom utseendet? :)
de ska nog funka på mac ;) usb så.
bassebhu skrev:
ok, vad är skillnaden mellan mx500 och 510 förutom utseendet? :)
de ska nog funka på mac ;) usb så.
Skillnaden mellan MX500:an och MX510:an är att den senare läser av underlaget snabbare.
Om jag sorterar på Macintosh på Logitechs hemsida så kommer MX1000, MX700 och MX510 med stöd. Finns givetvis flera dock ska ändå nämnas att MX500:an inte verkar ha stöd för Mac.
ok. 436 spänn på macoteket för MX510. verkar vara hyfsat pris då man får den direkt i handen. på pricerunner låg det på 450 med frakt.
415kr på datorbutiken.com :)
Esen skrev:
Ser det som en fördel, Gillar när det e lite tyngd i musen, Sen så skulle det endå vara bättre att ha en mus som e lite tyngre en att ha en sladd, Så jag föredrar sladlös :)
Snälla lär dig använda bokstaven ä i ord som ändå och än.
Jag föredrar en lätt mus eftersom att har man det så krävs inte lika mycket kraft för att flytta musen. Då kan man göra små rörelser med bättre precision.
Dessutom borde det vara bättre ergonomiskt.
Trådlösa har ju dessutom det här med att de måste laddas/byta batterierna. Ser ingen anledning till att ha en trådlös. Har man en bungee, cord holder, clip eller liknande så störs man inte av sladden.