Funderar på att byta grafikkort och eftersom jag inte har råd att köpa ett nytt värstingkort har jag tittat lite på begagnade.
Vad skulle vara ett rimligt pris för ett MSI Ti4200 ; Tv-out, 128mb och hurpass mycket bättre om något är det jämfört med mitt nuvarande som är ett Geforce2 64Mb Ti?
Har tittat runt lite på info om kortet och det verkar ok, men eftersom jag inte är så bra på alla tekniska tabeller från testkörningar tänkte jag det var lika bra att fråga expertisen här inne.
Ett nytt GF4 Ti4200 går att få för 790 kr så jag skulle nog inte ge mer än 300-400 kr för ett begagnat.
Ti4200 är inte längre något toppenkort (vilket det var när det kom), men ändå mycket snabbare än ett GF2. I benchmarken nedan finns GF4 Ti4200, GF2 Pro och GF2 GTS testade tillsammans med en massa andra kort.
Ok. Det begärda priset var 400:-.
Nej jag vet att det inte är ett toppenkort längre, men så länge det i alla fall är ett steg upp från mitt nuvarande är jag nöjd.
Fast om ett nytt, med garanti, inte kostar mer än 790:- känns 400:- lite för mycket. Kanske skall försöka få ner det till 250-300:- och om det inte går vänta och köpa ett nytt istället.