Skall installera att spel och nu vill ej datorn fatta att det finns en skiva i spelaren. Har försökt med allt, Defragmentera, Scandisk och rensat disken.. samt att ta bort drivrutinen och starta om datorn men samma fel kvarstår..
Står bara, Sätt i en disk i enhet ( E: ) när man klickar på CD ikonen eller skriver E:\Autorun.exe när skivan är inne...
Kollade med en annan skiva nu, Lägger i den i facket, skjuter in den och så åker den ut igen, och igen och igen men sen så stannar den kvar, lyser en kort stund men snurrar ej igång.. och sen nada...
Har några gamla spelare, hur får jag in dom i min burk så dom funkar great?
Haha, ja iof men funkar den liksom bara man stoppar i den? Inga program eller drivrutiner behövs? Har några gamla burkar som en eller två spelare sitter i nämligen..
Nu har jag bytt spelare men nu låser sig datorn bara.. får upp installationsprogrammet och man väljer språk, sen flimmrar det till och blir blått så vill den ha en cd skiva med någe serienummer..
Kan tänka mig att spelet är väldigt tungladdat, dvs är Simcity 4 och vet ej om spelaren klarar det?
Rengjord med lufttryck i hela shiten, skruvad isär och testade den gamla.. var samma fel på den sista jag testade men blåste ren och fick fart på den, Sony´n...
Fast skärmen kan blippa till och bli BSOD ändå ibland... installerar iaf nu så får vi se hur det artar sig... grr. Nån som har en DVD läsare över?