När kommer DualLayer att komma på riktigt? Som jag har förstått så finns ännu inga skivor och den enda DualLayer brännaren jag hittills har sett är en från NEC.
Jag har haft planer på att köpa en DVD-brännare men jag vill inte köpa en nu om DualLayer tekniken kommer att bli standard någon månad efteråt.
Är NEC brännaren ett bra köp eller skall jag vänta?
Går i samma tankar.. ska köpa DVD-brännare men nu vill man ju gärna ha duallayer. Tråkigt att skivorna var så extremt dyra :x Förresten vilket program kan man bränna DVD-duallayer skivor med?
NEC ND-2500A funkar fint den med, bara att fixa till firmwere så är det samma brännare som 2510 ;)
Nja. Hackade firmwares är förstås bra för de som redan äger en ND-2500A, men i dagsläget finns det inte någon anledning att köpa en annan NEC-modell än ND-2510A. Prisskillanden är försumbar, man får officiellt DL-stöd från NEC och man behöver inte förverka garantin.
Dessutom hävdar NEC att det finns vissa hårdvaruskillnader modellerna emellan och att en omflashad ND-2500A kan vara mer benägen att bränna coasters. Dock är de kanske inte att lita på i den här frågan eftersom de knappast vill uppmuntra detta hack.
265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849