Det kan ju ändå vara bra att ha en USB2.0 om man nu behöver ansluta en kamera eller extern hårddisk till den, även om extra adaptorer är rätt jobbiga.
Men någon större skillnad förutom överföringshastigheten ska det nog inte vara mellan 1.1 och 2.0.
4 svar · 310 visningar · startad av SirPeter
Jag satt och funderade lite över när man egentligen har nytta av USB 2.0 och kom inte på så många områden om man bortser från filöverföring via antingen en extern hårddisk eller liknande.
När det gäller tangenbord, möss, webcam, ritplatta, handdator osv så är det väl inte någon märkbar skillnad såvit jag kan komma på eller har jag missat något helt nu?
Anledningen till att jag började fundera var att jag funderar på att köpa mig en USB-hub och väljer mellan en 2.0 med AC-adapter och en 1.1 som drivs via USB-porten.
r/ Det skall tilläggas att maskinen som den skall sitta i har USB 2.0
Det kan ju ändå vara bra att ha en USB2.0 om man nu behöver ansluta en kamera eller extern hårddisk till den, även om extra adaptorer är rätt jobbiga.
Men någon större skillnad förutom överföringshastigheten ska det nog inte vara mellan 1.1 och 2.0.
flat-eric skrev:
Jo,
USB 1.1 - 12 Mbit/s
USB 2.0 - 480 Mbit/s
(i teorin)
Jo? Och?
solbulle skrev:
Jo? Och?
Åhh!
Borde kanske gå och lägga mig.. Läste "Någon större skillnad i överföringshastigheten ska det väl inte vara" :birp
Sorry! :r