Har fått i uppdrag på jobbet och se om jag kan hitta en lösning på att botta usb minnen från våra IBM datorer.
Vi kör IBM överallt och det är allt från P3 till nyaste P4:erna...
Jag vet inte om de flesta modeller har stöd i bios för att kunna starta upp på minne men hur gör jag för att lösa detta.
Det är bra om minnet fungerar på så många modeller som möjligt.
Någon som har lekt vidare med detta? Antar att man får göra egna config.sys/autoexec.bat filer samt att man måste ställa in varje dator på att usb ska fungera som boot device...
Ställ in BIOS att datorn ska boota från en USB-enhet (om den har stöd för det vill säga). Formatera USB-minnet med /s-switchen från en dator med Windows 98 - FORMAT X: /S
Det borde fungera. Att skapa config.sys/autoexec.bat själv ser jag som en självklarhet i det här fallet. :)
Ställ in BIOS att datorn ska boota från en USB-enhet (om den har stöd för det vill säga). Formatera USB-minnet med /s-switchen från en dator med Windows 98 - FORMAT X: /S
Det borde fungera. Att skapa config.sys/autoexec.bat själv ser jag som en självklarhet i det här fallet. :)
Tyvärr så har ingen av IBM datorerna, Netvista eller Thinkcenter som är de nyaste usb som startup device...
Antingen är det ja som har missat det eller så finns det inte...
Går att välja på removable (floppyn), cd, diskar, nätverk...
Såvitt jag förstår, vid en skumläsning av sidan, så har de modeller som finns angivna i slutet stör för USB-boot. Det är möjligt att det finns fler sidor för USB 1.1 då jag tolkade det som att den här sidan enbart behandlade USB 2.0.