MMatsJMedlem sedan apr. 2004459 inlägg Hej!
Min USB-enhet fungerar inte. Den finns med i Enhetshanteraren, men den reagerar inte ett dugg när jag kopplar in t.ex en scanner.
Så har den varit från det att jag installerade Windows 2000. På Windows 98 fungerade den galant.
Har ni någon aning om hur jag ska få den att fungera? Är det drivrutiner som behövs?
JJymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg Installera du över Windows 2000 på Windows 98? Då kan det klydda. Men mest sannolikt är det mammabords drivrutiner du saknar, prova leta upp sådana.
MMatsJMedlem sedan apr. 2004459 inlägg Vad menar du med "på"? Jag formaterade datorn och installerade Windows 2000.
Ok, vad menas med "mammabords"-drivrutiner då? Jag är inte så insatt i det där. :p
Jag har för ett tag sedan sökt på drivrutiner till den men inte hittat något av resultat.
JJymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg Fick du nån CD med datorn?
Vad är det för moderkort du har?
MmuskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg Vad har du för moderkort?
MMatsJMedlem sedan apr. 2004459 inlägg Ja ni...
Jag har faktiskt ingen aning om vad jag har för moderkort. Hur kollar jag det?
Det här är en väldigt gammal dator som inte är uppgraderad någonting sedan den blev köpt.
Jag fick med en Windows 98-CD vid köpet.
JJymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg Misstänkte nästan det.
Är det en märkesdator? Isf, vad heter den?
Annars får du nog öppna datorn, om du inte har någon annan möjlighet att ta reda på vilket moderkort du har.
MMatsJMedlem sedan apr. 2004459 inlägg Det är en Compaq Presario 5060.
JJymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg MMatsJMedlem sedan apr. 2004459 inlägg Tack! Nu fungerar det! :e
JJymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg Grajt, då markerar du att det är löst också så är det ännu bättre =)