Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg
Mitt moderkorts manual skrev:
Please do NOT insert a 3.3V AGP card into the AGP slot of K7S8X or
K7S8XE motherboard! It may cause permanent damage!
Så nu undrar jag, hur vet man spänningen på AGP-kortet? Det är ju inte direkt så att jag vill stoppa i ett grafikkort och testa om det funkar om det kan förstöra det. :l
JJymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg Leta upp grafikkortets hemsida och läs där? Står annars i manualen!
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inläggJag vet varken tillverkare eller har en manual. Allt jag vet är att det är ett nVidia Riva TNT2 med 32 i minne. Mer vet jag inte. Jag har tittat på nVidias sida men där står bara att de inte har några manualer eftersom att de inte tillverkar några grafikkort utan bara chipsets till dem. :l
SelleMedlem sedan sep. 20014 781 inläggCreative brukade göra TNT2-kort för, kolla deras hemsida. :)
Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 506 inläggMmuskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg Det finns tre olika fysiska typer av AGP-portar; 3,3 volt, 1,5/0,8 volt samt en universell.
Här finns det tydligt beskrivet med bilder, som kan se är allt gjort så att det inte ska gå att stoppa in fel sorts kort:
http://www.ati.com/support/faq/agpchart.html#Figure2
CcrewMedlem sedan juli 2003109 inlägg Jag har ett likadant moderkort och ett likadant grafikkort, och det funkar alldeles utmärkt.
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg
crew skrev:
Jag har ett likadant moderkort och ett likadant grafikkort, och det funkar alldeles utmärkt.
Det låter alldeles utmärkt!
Tack allihopa! :bire
Accepterar ändå muskots svar som slutgiltigt då det svaret kan vara mer uppskattat om någon annan har samma problem. :)