webForumDet fria alternativet

Grafik kortsprobelm! måste lösas inatt =/

Datorhårdvara

1 svar · 230 visningar · startad av Meng

Medlem sedan feb. 2003549 inlägg
Frågan#1

Hej jag har ett hel skumt problem, och jag måste ha det löst inatt =/

Ska på lan imorgon och vi hade inbrott för ett tag sedan och min nya dator blev stulen. Efter det har jag tagit 2 av mina gamla burkar i bruk igen. Byggt ihop dem alltså..

Sen köpte jag nytt g-kort och cdrom.

Komponeterna just nu är följande:

ASUS A7M-266 Moderkort
ASUS V9570 TD GeForce FX 5700 256 g-kort
AMD Athlon 1,2 Ghz
256 DDR 266 mhz, tror jag.
En Sketen Maxtor disk på 20 GB
En Western Digital på 40 GB
En Combo brännare från Samsung.

Det är denna datorn jag skriver på nu dessutom, men med ett gammalt 2 Mb grafikkort i. Detta funkar strålande men är ju inte riktigt något man vill spela på =) När jag sätter i det nya g-kortet från ASUS så blir all rörlig grafik grynig och lämnar märkliga spår efter sig, Då tänkte jag... Aaaah fel driver på den medföljande Cd:n. Laddar ner nya och pang, varjegång jag startar med Asus kortet så är windows Helt mörklagt, ser ingenting på skärmen och den tror dessutom efter ett tag att datorn är avstängd och går i standby läge (LG Flatron L1720B tft). Alltså Bios bootar korekt och Windows Xp start skärmen laddas korekt men när jag väl kommer in i windows är det svart.

Hur tar jag bort drivern när kortet inte sitter i?!

Är det någon känd maskinvarufel på någon av dessa grejerna?!

Har provat att starta datan med endast moderkort, g-kort och hdd men det ger samma resultat. Har mekkat och pillat igenom precis allt jag kan komma på förutom att blåsa diskarna vilket jag tänker prova nu.

Observera! Grafikkortet funkar utmärk på en ASUS AV7-E med Athlon 1 Ghz prosessor. Har just provat.. VAD ÄR FEEEL???!

:x

Medlem sedan apr. 20021 155 inlägg

Men... detta sunkiga grafikkort du till nöds använder - är det helt avinstallerat(drivisar borta, startat om osv) när du försöker slänga i det nya, kollat i manualen vad som gäller f det nya grafikkortet?

- Steg 2: Ropa på Muskot :)

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)