Vad tror ni är fel då när jag startar datorn så får jag ingen bild. Har testat med ett annat grafikkort, med samma resultat. Skärmen är inte sönder för den har jag testat med en annan dator.
När jag sätter på datorn så går processorfläkten igång samt hårddisken så jag är inte säker om PSU:n är trasig. Jag gissar själv på att antingen moderkortet eller processorn har dött.
Moderkort: Abit KG-7
Processor: AMD Athlon XP 1600
KG-7 stödjer processorer på 700 Mhz - 1.33 Ghz. Specifikationer för KG-7. Athlon 1600+ går tydligen i 1.4 Ghz som default. Prova att ställa ner FSB:n i BIOS.
Om moderkortet är dött så skulle kanske inte hårddisken gå igång. Kolla hur processorn ser ut? :)
Har bara en minnesmodul.
Flyttade dock minnet till en annan plats. Ingen skillnad.
Jag testade med att ta bort batteriet från moderkortet men ingen skillnad.
Jag drog ut alla kort. Ingen skillnad.
Orkar inte gå köpa en komponent i taget för att se vilket som är fel på men tydligen måste jag. :| eller så köper jag moderkort+processor+kylare på en gång bara för att märka att det var nåt annat fel... aaargh :)
Låna prylar av en bekant alt. prova din prylar hos en bekant?
Gjorde du något särskilt innan burken slutade starta? Har du kollat om kondensatorerna på moderkortet börjat svälla (vanligt problem på kort tillverkade runt 1998-2001)?