webForumDet fria alternativet

Ett par funderingar om A920

Mobiltelefoner

10 svar · 343 visningar · startad av sys19

Medlem sedan dec. 200287 inlägg
Frågan#1

Hallå

Jag har köpt en motorola A920 eftersom jag tyckte att den verkade rolig. Nu har jag stött på patrull och blir inte riktigt klok på ett par grejer. Till att börja med så har jag bara ljud i en av handsfree-lurarna när jag spelar mp3:or. Är detta en inställningssak eller är lurarna alt kontakten paj? En annan fundering gäller java. Är telefonen bunden till java applikationer som kommer från tre? Till sist så undrar jag om det finns något enkelt sätt att konvertera mpg osv till mp4. Det vore ju roligt att kunna lägga in annat än skiten som följer med på skivan eller sånt som går att hämta genom tre-portalen.

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Med Quicktime Pro kan du konvertera till mpeg4 eller 3gp :-)

Du kan vad jag förstår bara köra applikationer som är godkända av 3 på din telefon.

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Än så länge. En patch _ska_ komma som låser upp den, frågan är bara när. Sen är väl inte JAVA det roligaste på den telefonen utan symbian.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Mjukvaruuppdateringen till A920 har skjutits på ungefär sex tusen gånger. Nu senast skulle den kommit före månadsskiftet, men har skjutits upp, "eftersom den inte är stabil nog". Uppdateringen låser upp Symbian-operativet och aktiverar bluetooth.

Man får hoppas att det finns en del buggfixar i uppdateringen också, för helt hundraprocentigt stabil är telefonen inte.

Mvh

Jag blev lovad att uppdateringen ska komma om tre veckor. Inte mycket att lita på antagligen.

@nders:
har du den? liten recension?
för lite sugen är man ju allt.

Jodå jag har den. Tyvärr så tar det några dagar att få abonemanget att träda i kraft. Hitills så har jag bara tryckt som en galning på alla knappar för att komma under fund med hur den fungerar. Jag var riktigt upprörd när jag skulle synka den med datorn pga att det inte funkade som jag ville. Visade sig dock att jag var för het och inte läste instruktionerna ordentligt. Återkommer med en recention när jag kan kolla GPS funktioner osv. Gissa om jag tittar på telefonen 100 ggr om dagen med förhoppningen att den ska funka i nätet.

Jymdis, låt mig återkomma med en liten recension. Just nu har jag inte tid. Påminn mig om jag glömmer! ;)

Mvh

Jag har kört A920 i snart en månad nu, och här kommer lite samlade intryck:

+ :

* Ganska bra ljud i luren. Ibland så bra att man undrar om folk ramlar bort när de inte säger något, för det är knäpptyst.
* Billigt att ringa. 199:- i månaden betalar jag, då ingår 60 minuter dagtidsprat och 1000 minuter på kvällar och helger (inom 3s nät och det fasta nätet)
* Två laddare och två batterier medföljer
* Den inbyggda kameran är helt ok (för att vara en mobilkamera) och tar bilder i 640x480.

- :

* Handover mellan 3G och GSM fungerar inte, trots uttalanden från 3. De har ju visserligen tagit tillbaka allt nu... :-o
* Lite buggigt OS. Man kan inte sätta påminnelser på saker och ting fram i tiden utan bara senast idag eller tidigare(!).
* Låga ringsignaler, speciellt om man har telefonen i fodralet.
* Kass batteritid om man använder telefonen mycket.
* Storleken är ju ett litet minus, även om man vet om det när man skaffar telefonen.

- - - - -

Jag tror jag kan kasta fram ett bättre betyg när mjukvaruuppdateringen kommit, blåtand aktiverats, och man kan börja använda telefonen lite mer som en PDA.

Mvh

Tackar så mycket!

Så där nu har jag testar telefonen "in action" i att par dagar. Jag håller med föregående recensent i det mesta. Jag tycker att telefonen fungerar förvånansvärt bra. Trodde faktiskt att det skulle vara buggigare. Något som däremot är en katastrof är Tre. Allt i deras portal är svindyrt eller vad sägs om ett rallyspel som du ska betala 49 kr i månaden för att få spela. Öh... är det friska att de menar att man ska betala mer för det lilla skitspelet under ett år än vad tex halflife 2 kommer att kosta? Sen har vi deras kundtjänst. När jag ringde dit så tala en svarare om för mig att jag skulle lägga på luren för det var för mycket folk i kö. Men, men detta gnäll har ju inget att göra med själva telefonen som jag faktiskt är mycket nöjd med.

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)