webForumDet fria alternativet

Bilstereo tillbehör i europa/sverige?

Ljud & bild

6 svar · 322 visningar · startad av His Divine Shadow

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg
Frågan#1

Letar efter några produkter från Schoshe, som har produktnummren: GM02, MDA-1 och GM1516
Det är saker som behövs för att lägga i en ny stereo i min 91:ans Trans Am, men var hittar jag dom? Det enda ställe jag hittade som skickade utanför USA så krävde 60$ bara för att skeppa nått som inte var värt 14$ totalt.

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Vad är det för typ av produkter? Inte för att jag skulle ha lyckats hitta något sådant, men enligt min erfarenhet kan man i många fall improvisera lite med kabelanslutningar och dylikt för att få en bilstereo att fungera. Kanske går att "emulera" dessa saker, om man nu vet vad de är tänkta till?

Det är adapter utrustning för att passa vanliga 1 DIN spelare i firebird modeller av detta slag, har hitta det på amerikanska siter, ingen skeppar till europa eller så vill dom ha 60USD för skeppningen minimum än så länge.

GM1516 är själva saken man lägger där den gamla stereon har varit, vilket är en orginal AC Delco kassett spelare, stor jäkel, med denna kan man lägga en mindre, normal spelare där istället.

GM02 är en apater för sladdarna så jag inte behöver klippa av nånting och byta ut i onödan.

CDA-1 är en liten adapter så att sladden till antennen ska passa, General Motors hadde nånting eget på gång där eller nått.

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Om det inte är viktigt för dig att bilen är orginal, riv ut allt skräp som inte är standard och i med nya "standard prylar"

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

http://www.backesljudbygg.se/home.htm

Där kunde jag inte hitta något som uttryckligen passar din bil. De hade monteringsramar för Chevrolet och Chrysler. Frågan är om USA har någon standard. I så fall kanske någon av dessa monteringsramar skulle kunna passa. I annat fall kan de säkert ge dig några råd om du kontaktar dem. Monteringsramen ser jag som den svåra biten. Om det inte passar, blir det svårt att göra det snyggt. När det gäller sladdarna, tycker jag inte du ska oroa dig i onödan för att klippa och koppla så att det passar din stereo. Se bara till att du vet vad alla sladdar är till för. Använd en voltmeter för att kolla vilka sladdar som har permanent spänning, och vilka som bara har spänning när tändningen är på.

Om det inte är viktigt för dig att bilen är orginal, riv ut allt skräp som inte är standard och i med nya "standard prylar"

Näe, går inte, jag absolut behöver en ny såndär sak att lägga spelaren i, passar ju inte annars, och jag vill ha det så att jag kan lägga i den nya spelaren utan problem och om jag sedan vill, lägga i den gamla spelaren eller nån annan av liknande modell.

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Kolla om det finns någon bilskrot med inriktning på jänkare i din närhet.
Eller maila backe (som UlfT tipsade om)

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)