På deras hemsida står det 5/3 men vet ej om det gäller för den svenska marknaden.
Hallå!
Någon som vet när Sony Ericsson Z1010 kommer börja säljas i Sverige? Och kanske även i vilken prisklass den kommer att ligga?
14 svar · 439 visningar · startad av Poffe
Hallå!
Någon som vet när Sony Ericsson Z1010 kommer börja säljas i Sverige? Och kanske även i vilken prisklass den kommer att ligga?
På deras hemsida står det 5/3 men vet ej om det gäller för den svenska marknaden.
Det pratades redan i mitten av 2003 att företaget TRE skulle få ensamrätt för att sälja mobilen men så mycket mer än prat har inte hänt. För det är ju så att de som har kommit längts i utvecklingen vad gäller 3G så är det faktiskt Motorola som satsat fullt på det, dock med vissa barnsjukdomar.
Läste på mobil.se att Telia ska sälja Z1010 och Nokia 6650 när de drar igång sin 3G-tjänst.
Men är det någon som vet om den kommer gå att köpa utan abonnemang? Känner två personer med 3G mobiler nu så vet inte riktigt om det är värt att ta det förens lite fler personer hakar på. Man kan väll använd vanliga sim-kort och abonnemang också? Comviq Kontant (eller nått ab.) för att vara exakt ;)
Ja men om du har exempelvis Comviq Kontant så fungerar väl inte 3G tjänsterna, men jag vet inte riktigt.
Nej det förstår jag också att det inte gör :) Men då funkar den väll som en "vanlig" mobil så att säga.
Beror på hur hårt Telia kommer att låsa telefonen.
Sony Ericsson Customer Care Center skrev:
Vi kan idag inte ge något lanseringsdatum för Z1010. Detta är i samband med operatörernas tillgänglighet och tjänster.
Vi på customer care har tyvärr ingen lista på rekommenderade priser, och den går att använda med vanligt simkort enligt de uppgifter vi har för tillfället.
Detta är alltså vad SE själva svarade...
Lekte med den telefonen för en vecka sedan, verkar bli kanon, aningen stor men mindre än de 3g-lurar jag sett. Den är ganska smart har jag hajjat det som, den switchar automatiskt mellan 3g och gsm nätet om 3gnätet inte finns tillgängligt.
erka skrev:
Den är ganska smart har jag hajjat det som, den switchar automatiskt mellan 3g och gsm nätet om 3gnätet inte finns tillgängligt.
Vad jag vet gör alla 3g lurar det, iallafall de som finsn på marknaden nu.
Har aldrig sett den live så att säga men jag kan tänka mig att den håller ungefär samma mått som Z600 stämmer det?
Det är synd att de är så stora 3g lurarna annars hade jag köpt en för länge sen!
Poffe skrev:
erka skrev:
Den är ganska smart har jag hajjat det som, den switchar automatiskt mellan 3g och gsm nätet om 3gnätet inte finns tillgängligt.
Vad jag vet gör alla 3g lurar det, iallafall de som finsn på marknaden nu.
Tidigare var det problem med handover mellan näten, det var inte telefonerna utan på "nätsidan".
Det är problem med handover. (I alla fall i 3s nät)
Om du är i ett samtal i 3G-nätet, och du tappar täckning, så kopplas samtalet ner, och du får ringa upp igen med vodafone. Jag har inte varit med om det, men så fungerar det i alla fall fortfarande enligt säljaren på 3 som jag pratade med för tre veckor sedan.
Mvh
Beror ju på vem som levererat nätet... :e
@nders skrev:
Det är problem med handover. (I alla fall i 3s nät)
Om du är i ett samtal i 3G-nätet, och du tappar täckning, så kopplas samtalet ner, och du får ringa upp igen med vodafone. Jag har inte varit med om det, men så fungerar det i alla fall fortfarande enligt säljaren på 3 som jag pratade med för tre veckor sedan.Mvh
Stämmer nog rätt bra. Läste detta på 3's hemsida också.