Jag har köpt en 19" samtron LCD-skärm och när jag spelar Quake t.ex. hänger inte allt riktigt med. Det verkar som om uppdateringen är lite slö. Har hört att dom nya skärmarna ska vara så pass bra att det funkar att spela. Är det några drivisar eller annat som kan fixa detta? Annars blir det väl att lämna tillbaka den. Tacksam för hjälp.
Jag sitter själv på denna skärm och tycker den hänger med riktigt bra även i quake. ;)
När jag var och handlade skärmen bad jag även personalen att spela upp ett grafikdemo på de 19" som de försökte sälja, vilka inte riktigt hängde med.
En bra 17" är att föredra framför en krasslig 19" anser jag.
En hel del hänger på uppdateringstiden vilka brukar anges i millisekunder.
Under 20 ms så skall den hänga med i spel.
asså pojkar
fins 19" som e snabbare än 17"
läs specen på skärmen
För att en skärm ens ska va tänkvärd att spela på ska den ha Max 16ms Responstid
dock skulle ja aldrig köpa en TFT då responstiderna är för dåliga på dom
Smaken är som baken.
Tycker ändå fördelarna med en TFT väger upp nackdelarna alldeles utmärkt.
Var av den åsikten som du är, men det var innan jag investerade i en TFT.
Jag vågar försiktigt påstå att du antagligen aldrig arbetat på en TFT under längre tid för att sedan återgå till en CRT. ;)
Följer inte detta den vanliga "60 Hz-problematiken"? För att få flimmerfritt så krävs mer än 60 uppdateringar i sekunden. 1/60 = 0,01666667. Så, för att vara på säkra sidan ska den ha ett uppdateringsvärde som är bättre än 16,7 ms?
Eller är mina teoretiska kunskaper helt ute och cyklar? :)
Följer inte detta den vanliga "60 Hz-problematiken"? För att få flimmerfritt så krävs mer än 60 uppdateringar i sekunden. 1/60 = 0,01666667. Så, för att vara på säkra sidan ska den ha ett uppdateringsvärde som är bättre än 16,7 ms?
Eller är mina teoretiska kunskaper helt ute och cyklar? :)
En TFT arbetar inte på samma sätt som en CRT.
Medans en CRT uppdaterar hela skärmen uppdaterar en TFT bara de nödvändiga pixlarna, såsom jag fattat det i alla fall.
Dock är inte jag rätt person att redogöra för skillnaderna eller teknikerna in i detalj.
252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25