webForumDet fria alternativet

Outlook sync med T610

Mobiltelefoner

4 svar · 300 visningar · startad av Thord

Medlem sedan sep. 2000685 inlägg
Frågan#1

Hej alla, jag försöker få över mina kontakter från Outlook till min SonyEricsson T610. För det har jag hämtat mjukvara på telefonens hemsida som heter XTNDConnect PC. Jag kan inte göra några som helst inställningar så att programmet kan hitta telefonen utan får bara några upplysningar om uppgraderingar. Är det så att SonyEricsson har lagt ut en mjukvara som inte går att använda förrän jag köpt uppgraderingen? Jag har frågat om det på hemsidans support men jag får bara svar som om att programmet ska bara vara att köra och de skriver om inställningar som jag inte kommer åt. Eller finns andra bättre produkter för att synca telefonen?

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

jo då, det finns inställningar för programet, i kontrollpanelen har du en ny ikon "phone monitoring options" där kan du göra de inställningar som behövs för kommunikationen till telefonen.

Inaktivt

Just nu så har jag avinstallerat allt som handlar om sync med telefonen, men när jag provade så var alla inställningsmöjligheter inaktiverade. Gick inte att göra en enda inställning någonstans så att jag kunde hitta vägen till telefonen.

Medlem sedan apr. 20003 424 inlägg

Jag har använde det programmet till både min Z600 och T68i. När jag skulle synca med z600 fick jag ha mobilen igång medans jag startade om datorn. Efter ett tag kände datorn av mobilen och jag fick upp rutan om att lägga till en telefon. Detta var över Bluetooth.

Jag har aldrig gjort några inställningar programmet för sync.

Nu så

Nu har jag klickat runt i ren desperation och vet inte riktigt vad jag gjort. Men jag tror i alla fall att jag till slut lyckades luska ut vilken comport mjukvaran som har hand om blåtands-sändaren på datorn använder. Aktiverade samma comport på syncprogrammet och vips så började enheterna prata med varandra :birp men ska porten vara bokad? Kanske inte värt att röra det nu när det fungerar. Tack för all hjälp :bire

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)