ELRÄKNING!!!!!!!!!!!!!
Har ni ELRÄKNING :q
Vi har:9340kr :x :x :x :x på 2mnd.
Så sug min sura!!!!!
51 svar · 2 377 visningar · startad av Tengblad · sida 3 av 3
Jag bor själv i en 2'a på 49m² och har väldigt höga elräkningar för min bostad. De saker som drar: Datorn 24/7, men vad jag har hört så ska de inte dra så hisskeligt mycket. (relativt ny) TV, inte alltid på men kvällar så står den nog och blippar ett par timmar. Stereo, använder jag nästan aldrig då jag kör musiken från datorn. Kyl/Frys, rätt gamla grejer som kanske drar en
Läs frågan i sin helhet →ELRÄKNING!!!!!!!!!!!!!
Så sug min sura!!!!!
Re: ELRÄKNING!!!!!!!!!!!!!
Tomof skrev:
Så sug min sura!!!!!
Du skall inte sitta på nätet onykter :p
Tvätta den sura ;)
Re: ELRÄKNING!!!!!!!!!!!!!
Tomof skrev:
Så sug min sura!!!!!
Du slår fortfarande inte vårt rekord..... x( :e
(se tidigare inlägg....)
så sug på du.... :P :birp
jeanette skrev:
* x( :x * var glad att du bor i en lägenhet......
vi fick vår första elräkning i höstas som dom hade *glömt* att sända, Vi hade tjatat och tjatat om att dom skulle komma.
Slutsumma på 1,5 år......= 85000:-
På en gammal gård är det ju en massa som *drar* iväg kostnaderna.
Så det kunde vi inte göra något åt, men priset dom hade tagit per kvh, den fick vi ner nästan 50 öre, så ring och kolla för jag tyckte din (tengblads) kostnad / kvh var mycket.
Jisses...
Jag som tyckte syrran fick en dyr räkning när hon fick runt 25000:-
obelix skrev:
jeanette skrev:
* x( :x * var glad att du bor i en lägenhet......
vi fick vår första elräkning i höstas som dom hade *glömt* att sända, Vi hade tjatat och tjatat om att dom skulle komma.
Slutsumma på 1,5 år......= 85000:-
På en gammal gård är det ju en massa som *drar* iväg kostnaderna.
Så det kunde vi inte göra något åt, men priset dom hade tagit per kvh, den fick vi ner nästan 50 öre, så ring och kolla för jag tyckte din (tengblads) kostnad / kvh var mycket.Jisses...
Jag som tyckte syrran fick en dyr räkning när hon fick runt 25000:-
Sliter för fullt på att sy ett par sådanadär byxor som "pojken med guldbyxorna" hade......vi får väl se om dom funkar.... :e
Sedär ja. Fick elräkningen idag. 924kWh och totalt 887:- (inklusive andra avgifter) för kvartalet 1 januari » 31 mars 2004. Vad vad jag läser hos er villaägare så ska jag väl betala och vara glad? ;)
1½ år senare...
Hur har det gått Tengblad? Har du fått ner priserna?
Jag och min sambo tycker att ~700kr/2månader är dyrt för vår 1:a på 41kvm. Ska försöka avläsa varje liten detalj i lägenheten...
Gein skrev:
1½ år senare...
Hur har det gått Tengblad? Har du fått ner priserna?
Jag och min sambo tycker att ~700kr/2månader är dyrt för vår 1:a på 41kvm. Ska försöka avläsa varje liten detalj i lägenheten...
Nje inte direkt, speciellt inte efter att man skaffa bärbar också.
Jag är misstänksam... mot elbolag.
Jag fick en faktura som var 3 gånger så hög som tidigare. Elbolaget påstod att de gjort en avläsning och det är väl bara köpa antar jag. Men man undrar ju hur i helvete jag kan förbruka mer än de beräknat i min etta på 25 kvadrat. Jag är inte hemma mer än 2 ggr i veckan och då bara kvällarna. Hela köket har jag brutit strömmen för (kylskåpet sönder) och så har det stått i ett halvår (gissa hur ofta jag lagar mat hemma). Värmen ingår i hyran. Det enda som drar är väl lyse och ladda laptop...
Vad räknar de egentligen att en normalanvändare ska använda för elprylar? Laddningsbar ficklampa enbart?
En liten bränslecell i garderoben hade inte varit dumt.
KoTTeN skrev:
En liten bränslecell i garderoben hade inte varit dumt.
Bah, det är jo inget. Alla borde få ha ett eget litet kärnkraftverk stående i garderoben. Enkelt och smidigt. ;)
Fy tusan, det var inte kul att flytta till "riktig" lägenhet ur elräka-synpunkt...
I ett år hade jag fullt acceptabla räkningar på ett par hundralappar i kvartalet, men sen gjorde tydligen elbolaget en avläsning, insåg att jag förbrukade mer än enligt deras tariffer och skickade en räka på 2400 spänn... :x
Engångshändelse trodde jag, men nu när nästa räkning kom var den på nästan 1300 spänn - trots att jag börjat se över mina elförbrukningar sen förra smällen... :bla