Men...spelar du in sången i Reason?
I så fall så råder jag dig till att skaffa Logic, Cubase eller något liknande och köra Reason via Rewire och spela in sången där.
3 svar · 266 visningar · startad av M.Cheraghi
Halååpp!
Jag har lite tankar kring musikskapande!
Jag har nyligen ftt låna ett exemplar utan Propellerheads Reason och anser att det är ett jävligt bra program! Men jag har även väldigt snabb insett att det inte riktigt räcker till! mina symptom är!
1. Microfon i line in ger inte bra ljud styrka
2. Spela piano med musen genom att klicka på tangenter är inte hett!
Så med lite eftertanke har jag konstaterat att jag behöver köpa ett mixerbord och en midisynth!?
enligt mina beräkningar skall jag ha ett 4 kanaligt mixerbord
1 kanal för mic
2 kanaler för synthen
och sedan plugga in mixer bordet till line in på datorn!
och eftersom jag e så jävla kass på musik hårdvara skulle jag behöva lite tips från dem som kan!
Mina krav är att kunna spela synth och få upp det i Reason, samt att kunna spela in sång i micen som komemr vara en 3 polig mic dvs ingen mic med stereo propp!
Tips på mixerbord och synth så billigt som möjlgt mottages gärna :)
MVH
I så fall så råder jag dig till att skaffa Logic, Cubase eller något liknande och köra Reason via Rewire och spela in sången där.
Flyttas från Musik & Media...
Gustav skrev:
Jag har tyvvär ej pengar till dess program och att ladda ner dem finns inte för mig! :) men tack för tipset ändå!
Jag tänkte mer på tips angående "hårdvaran" om man kan säga så! :)
Mvh