webForumDet fria alternativet

Högt/reciver från Netonnet

Ljud & bild

6 svar · 310 visningar · startad av Pezzen

Medlem sedan feb. 2001197 inlägg
Frågan#1

Japp, så var man i köpsvängen igen, denna gång reciver/högtalare. Hittade ett par mysiga på NetOnNet nämligen dessa: http://www.netonnet.se/item.asp?iid=53504
Jag passade på att leta lite på andra ställen också, man vill gärna inte betala mer än man måste, och döm om min förvånig när jag hittade dessa http://www.netonnet.de/item.asp?iid=53554 samma sak men över 800 spänn billigare.

Är det någon idé att betälla från tyskland? Eller kommer frakten dra upp de så mycket att man inte tjänar något i alla fall?

Jag har mailt till de å de kommer inte sänka priset i Sverige, utan snarare höja det i tyskland, det tycker jag är lite konstigt då det finns ett snarlikt (för att inte säga exakt likadant?) paket i både tyskland och sverige med Ophelia 230, som kostar lika mycket i både sverige och tyskland. Vad är meningen med att ha två lika paket?

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Vad är meningen med att ha två lika paket?

Olika marknader olika mycket konkurrens

Men de har ju båda paketen på båda marknaderna?`

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

ja och? tror du en Volvo i Norge kostar lika mycket som en i Sverige, eller kanske USA ?

Nej, men det var inte det ja frågade om.
Tror du volvo i norge har två bilar som är exakt lika, men kostar olika mycket, medans de i Sverige kostar exakt lika mycket?

Det var DET ja funderade över, jag är mycket medveten om att marknaden är större i tyskland.

Medlem sedan sep. 20011 722 inlägg

Det kan vara andra faktorer, tex att tyskland är en större marknad, säljer mer och kan få ner priserna. Eller att frakten för varje enskilt system från vart det nu tillverkas är högre till Sverige. Högre lönder för NetOnNets anställda i Sverige? Troligen en kombination av de flesta.

Jorå, men jag förstår fortfarande inte vitsen med att ha två exakt likadana system. Nåja, tillbaka till det jag vill veta, tjänar man något på att köpa från Tyskland?

245 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)