Den 12 januari lanserar Telia helt nya sätt att prissätta fasta och mobila telefonitjänster. Mer info kommer...
Telianyheter
51 svar · 2 102 visningar · startad av rozie
"....Erbjudandet om slopad minutavgift inom den fasta telefonin, Telia Fritid, gäller alla samtal från hemtelefonen till en annan fast telefon, oavsett vilken operatör mottagaren ringer med, på kvällar och helger. Det gör det till ett unikt erbjudande på den svenska marknaden, där andra operatörer har ”communityerbjudanden”, dvs erbjudanden som innebär lägre kostnader för samtal mellan operatörens egna kunder. I samband med detta sänks även minutavgifter från fast telefon till mobiltelefon med upp till 26 procent och minutavgiften för utlandssamtal med drygt 20 procent. Paketeringen går ut på att man betalar 30 kronor varje månad och får då ringa helt utan minutavgift på kvällar och helger.
Samtidigt lanserar Telia en ny abonnemangsform på mobilkunderna – Telia Mobil 25. Den innehåller 25 fria samtalsminuter i månaden till andra Telia-kunder. Inom Telia Mobil 25 sänks också priset för samtal till andra operatörers nät på dagtid från 5,40 SEK/minut till 3,90 SEK/minut. Priset på SMS sänks från 1,50 SEK till 0,85 SEK inom Telias nät och till 1,25 SEK för SMS till övriga operatörer...
/r va inget..
din länk var mycket bättre än Geins, Snowblade...
Det gick fort här, fler postade nästan samtidigt. ;)
Det verkar vara vettiga tjänsteförändringar som de kommer med. För mig är det troligtvis mest aktuellt med SMS för 0,85:-, även om jag inte är någon storkonsument. I längden lär det nog ändå märkas. En snabbkik på de senaste fakturorna får avgöra om 30:-/mån för kvällar och helger verkligen lönar sig eller inte.
Telia inför flatrate
Ja, sort of iaf.. Ring hur mycket man vill på kvällar å helger för 30 kr...
Nu är jag nyfiken, om man har glocalnet borde man inte kunna göra såhär:
Man aktiverar ring hur mycket man vill på kvällar å helger hos telia, och när man ringer till nån som man vet inte är glocalnet kund så slår man telias prefix (det funkar väl fortfarande?) så borde man få det bästa av både världarna - eller?
Gäller det modempoler också (de med "vanliga" nummer)? I så fall är det ju en trevlig nyhet för alla som kopplar upp sig mot internet med modem.
Såg tråden försent :(
Är nog första gången det händer mig ;)
Men frågeställningen e ju ändå aktuell, vet inte om nån kan slå ihop trådarna eller vad som borde göras =)
...såvida Telias tjänster inte kräver förval eller dylikt. Vissa andra billighetstjänster hos dem kräver det, exempelvis "Fem favoriter".
Dryden skrev:
...såvida Telias tjänster inte kräver förval eller dylikt. Vissa andra billighetstjänster hos dem kräver det, exempelvis "Fem favoriter".
Ja, & förval hos Telia har man ju!!
Bire skrev:
Ja, & förval hos Telia har man ju!!
...i minst några månader till i och med det trafikavtal jag satte upp mig på häromdagen. Som tack fick jag 350:- rabatt på nästa räkning. Och på förra månaden fick jag lika mycket rabatt. Tummen upp säger jag bara! :)
Man får helt enkelt vänta och se om Telia kräver förval för den tjänsten då.
Angående en annan sak, hur gör dom med modempooler (dom kan ju ibland ha ett "vanligt" telefonnummer)?
Jymdis skrev:
Man får helt enkelt vänta och se om Telia kräver förval för den tjänsten då.
Angående en annan sak, hur gör dom med modempooler (dom kan ju ibland ha ett "vanligt" telefonnummer)?
så länge det är ett "vanligt" nummer så borde det bli rabatt.
Det har varit så förut i alla fall, att rabatterna har gällt även modempooler som har haft "vanliga" nummer (alltså inte 020, 0771 eller dylikt).
Vad jag kan se är det bara minutavgiften man slipper om betalar 30 spänn. Straffavgiften på 45 öre per samtal verkar vara kvar. Så det är ju inte bara att ringa som om det vore gratis, för då blir det ju dyrt. Ringer man exempelvis tio samtal om dagen så blir det 130 kronor extra i månaden.
Det gäller att ringa väldigt få - men långa - samtal för att det ska löna sig gentemot andra operatörer.
Förr i tiden, när jag hade telefon, så sänkte jag min telefonräkning med 80% genom att byta till en annan operatör än Telia som inte hade uppkoppplingsavgift. I gengäld hade de högre minutavgift (nästan det dubbla), men eftersom jag ringde uteslutande korta samtal blev det alltså betydligt billigare.
skulle vara bra om rozie eller nån teliaanställd hade kunnat svara på frågor angående modempool och förval :)