Om tjänsterna är dom samma skall det väl fortfarande fungera. Och i tiderna s begynnelse gick det inte att byta då visste man att en sexa i fjärde position var Comvik och en åtta var Europolitan.
Det ska inte vara några som helst problem att byta operatör och samtidigt behålla numret, självklart med vissa små undantag som kan vara lite knöliga att ta sig runt. Exempelvis kan du inte byta från Telia till Halebop (sist jag stötte på problemet), däremot går det bra att byta från Telia till Comviq och sedan vidare till Halebop. :)
Se upp med kostnaderna dock, operatören du byter till kan ha inträdesavgifter, operatören du har nu kanske du har ett avtal med och så vidare.
..., operatören du har nu kanske du har ett avtal med ... .
Operatörsknuten är väl en form av "Avtal". ;) Telefonerna går ju att låsa upp efter oftast 12 månader men det är ju inte heller gratis.
Gör som jag gjorde: jag passade på att byta operatör när min blivande operatör hade fritt inträde. Kostade mig inte en enda krona. :)
Förut hörde man alltid att man kunde behålla sitt gamla nummer när man bytte mobilleverantör. Men funkar det inte längre?
Det är väl just precis tvärtom. ;)
Förr gick det inte att behålla numret - nu går det. :)
Comviq/Telia/Europolitan har iaf bildat ett gemensamt bolag som handskas med nummerporteringar som det kallas - om det är fler med där vet jag inte.
[messerschmitt]
Lasp: Ånej, en sexa i fjärde position var/är minsann Telia! Comviq hade fyra och sju. :p
[/messerschmitt]
268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2