webForumDet fria alternativet

Trådlösa hörlurar?

Ljud & bild

13 svar · 611 visningar · startad av AndreasC

Medlem sedan mars 20011 964 inlägg
Frågan#1

Letar efter trådlösa hörlurar, ska ha dem till min minidisk. Jag hittar bara sådana stora klumpiga saker, finns det inga öronsnäckor i trådlöst utförande?

Medlem sedan dec. 20002 147 inlägg

de måste vara lätta att tappa bort :o

måste vara svårt eftersom det bör vara batterier i dem. kul med ett AA-batteri utstickandes från örat :OO

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Re: Trådlösa hörlurar?

AndreasC skrev:

Letar efter trådlösa hörlurar, ska ha dem till min minidisk. Jag hittar bara sådana stora klumpiga saker, finns det inga öronsnäckor i trådlöst utförande?

Hähä tänkt försöka sitta med de på lektionerna :p :e

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Vore soft! :e

Medlem sedan apr. 2001463 inlägg

Höh?
Här uppe i Norrland får vi minsann sitta på lektionerna med vanliga hörlurar om vi så vill.
"Vissa lär sig bättre med musik", var vår motivation, och vips, så fick man om man ville. Inom några veckor så kom alla med sina bärbara cd-spelare, mp3-spelare, minidiscs, och det fungerar än idag (två och ett halvt år senare) helt underbart. Inga lärare klagar, och eleverna är överlyckliga.
(Dock har ju detta enbart tillämpats på gymnasiesidan)

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Med minidiscs på lektioner blir ju det fina att man kan prata in hela boken inför ett prov....

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

https://www.koss.com

Hittade en variant som verkar vara snäckor men där kopplar man dem till en mottagare med vanlig miniplugg och sedan kopplar man sändaren till ljudkällan. Då måste man ju förvara mottagaren någonstans och det brukar man ju göra i fickan vilket innebär att det iallafall inte känns som trådlöst. Man får då iallafall ett begränsat rörelsemönster på huvudet pga att man har en sladd som går från fickan till öronen som hela tiden trasslar sig. Väldigt ogenomtänkt.

Kan man inte ha sådana små runda silverfärgade tablettformade batterier i, måste väl finnas någon tillverkare som tänkt på det?

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Blir nog lite för tungt att ha dem i öronen.

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Lär inte räcka särskilt länge heller.

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Precis, de är ju inte billiga heller de batterierna...

Tunga vet jag inte om de är men de kanske är något för dyra om man ser till hur länge de skulle räcka. Kanske ingen bra ide. Men varför måste batteriet sitta i snäckorna? Kan de inte sitta i sändaren. Mottagare borde väl gå att få ner storleken på och bygga in i snäckorna.

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Flyttar till Elektronik & High-techprylar

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)