Jag använder mig inte av dem. Men om jag vore du skulle jag avvakta lite tills fler modeller har kommit ut. Ingen som är så atraktiv i nuläget tycker jag. Dessutom är det inte särskilt många som har en sådan, så vem skall du köra videochat med osv ?
Addeladde: Har du då också kalkylerat med en ny 3G-telefon eller har du redan en?
Jag försöker också att sänka mina mobilkostnader. Jag tänker dock stanna kvar i det nuvarande GSM-nätet ett tag till så jag bytte till Telia Classic Flat, 2,95:-/min på dagarna. Tror jag har en del att vinna på det. Inte för att detta var något direkt svar på din fråga, snarare ett tips på hur man kan sänka sina kostnader. ;)
lergell:
då får han ju minska på sitt pratande, inte på taxan om han skaffar mobilabonnemang..
100 min fri taltid till alla nät plus 1000 min fri taltid till andra 3g samt fast nät för 200 pix i månaden.. helt ok!
Addeladde: Har du då också kalkylerat med en ny 3G-telefon eller har du redan en?
Jag försöker också att sänka mina mobilkostnader. Jag tänker dock stanna kvar i det nuvarande GSM-nätet ett tag till så jag bytte till Telia Classic Flat, 2,95:-/min på dagarna. Tror jag har en del att vinna på det. Inte för att detta var något direkt svar på din fråga, snarare ett tips på hur man kan sänka sina kostnader. ;)
Jag har någon form av företagsabonemang vilket jag betalar 140 kr + 80 kr för gprs 5 mb
Sedan så har jag ett abonemang där jag ringer billigast på dagen vilket jag gör.
Även om jag räknar in telefonens kostnad, startavgift, nummerdeportering så tjänar jag in det på 12 månader lätt.
Köper jag telefonen på ett 18 månaders abonemang blir avgiften ca 595 ink moms med 300 fria minuter. + 200 kr i startavgift + ca 2000 kr för telefonen.
Idag ringer jag med Telia ca 4-5 timmar i månaden.
Jag är kluven hur jag ska göra men förmodligen så väntar jag tills Telia släpper 3G och Ericsson gjort en telefon.
Får försöka skippa alla onödiga telefonsamtal som man kan ringa när man kommer hem istället.
Även jag har inte 3 men skulle rekomendera att vänta tills det börjar få bättre fart på det hela. 3G nätet här i Sverige är fortfarande relatift otestat och innehåller mängder av fel, därav det låga priset. Bla så kan samtal brytas då övergången mellan 3G och GSM inte fungerar och att det inte häller ska åtgärdas och att det bitvis inte går att ringa överhuvutaget.
Som sagt, ge projektet lite tid tills andra 3G operatörer kommer in på marknaden och kvaliten blivigt bättre.
jag tycker ni e lite neggo nu, 3´s abonnemang funkar alldeles utmärkt... man kommer bara åt 3g nätet i sthlm, malmö och gbg än så länge men alla samtal som görs utanför 3g täckningen roamas via vodafone´s master... alltså deras täckning som gäller för standardsamtal...
dessutom kan man använda 3´s kort i de flesta nokiatelefoner...
2 på min avdelning är testpiloter för 3 så jag har testat en del, det funkar jättebra.
Nackdelen är de tråkiga NEC telefonerna man får med. Nu har det som tur är släppts en ny telefon som är snygg och verkar ha smart upplägg, minns inte vem som tillbverkar den men den finns med i senaste numret av M3
Utvecklingen av 3g haltar på grund av att ingen vågar köpa produkterna, inte att nätet är dåligt!!
man kommer bara åt 3g nätet i sthlm, malmö och gbg än så länge
Nja, 3 har tydligen hyffsad täckning i fler städer än så, fast det är inte officiellt "supportat". Jag har en polare som jobbar på 3 och han hade täckning på 3:s 3G-nät uppe Umeå utan problem.
Om du bara är ute efter att sänka månadskostnaden så är det bara att slå till, det skulle jag göra. Deras erbjudande är bra.
Däremot så är de telefoner som 3 har än så länge inte helt hundra. Dom har en del kapacitetsbegränsningar i dataöverföring och så, det kommer trevligare telefoner framöver.