Om jag säger som så att vi är inne på den sjätte telefonen av just den modellen på jobbet men har kvar den första av classic-modellen som köptes samtidigt och som används ungefär lika mycket. :OO
Har själv en Siemens 4010 Comfort, fungerar utmärkt, lite stor kanske. Inte lika seg i menyerna heller som Micro-modellerna som tydligen ska vara riktigt sega.
Var för övrigt inne på Expert idag och såg att Siemens lanserat ett gäng nya trådlösa telefoner.
Jag har använt Micron på jobbet i drygt ett år nu och den har ju både för- och nackdelar.
Fördelar:
- storleken! Liten och smidig. Går ju lätt ner i fickan, om man inte väljer att fästa den i brallan vill säga. :)
- tåligheten. Tappade min i golvet fem gånger samma dag, alla gånger från över en meter. Lägg därtill ytterligare några gånger och den har fortfarande inte en enda skråma på sig.
- högtalartelefonen, ljudet i allmänhet och vibratorn.
- 24 månaders garanti och i allmänhet mycket bra kvalitet.
Nackdelar
- mjukvaran är slö som segaste sirap. Ibland blir man faktiskt riktigt less. :l
- lite plottrig knappsats. Men är den liten så är den. :)
Privat så hade jag inte köpt den, jag hade satsat på en av deras nyare modeller. Varför inte deras S150? Och det där med att Siemens trådlösa skulle vara av kass kvalietet vill jag inte hålla med om då jag har använt både Classic-, Comfort- och Micro i 40xx-serien och alla är lysande telefoner. Tummen upp med andra ord!