webForumDet fria alternativet

Hur är 6610:an?

Mobiltelefoner

5 svar · 227 visningar · startad av fredrik.w

Medlem sedan juli 200313 inlägg
Frågan#1

Hej!

Överväger att köpa en Nokia 6610 och undrar med er som redan äger en sådan hur den är. Vilken kvalité har displayen? Hur bra är radiomottagningen? Kan man "stoppa in" egna bilder till bakgrundsbilder (finns det bild-telefonbok?) Kan man ha egna signaler (isf hur många?)

Ja, det var det jag kom på just nu. Tack på förhand.

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Ja, ja, ja. Allt som du sa kan man göra/finns tillgängligt. Telefonen är kanon, det enda negativa är att batteriet är rätt kass, håller ca 3-4 dagar från fulladdat till totalt tomt.

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

SPiN skrev:

det enda negativa är att batteriet är rätt kass, håller ca 3-4 dagar från fulladdat till totalt tomt.

Finns det ngra av dagens telefoner som håller mycket längre? 3-4 dagar är normalt vad jag vet.

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Min förra telefon höll över en vecka, 6210:an. Men med färgskärm och polyfoniska ringsignaler så är ju 3-4 dagar helt ok. :)

Medlem sedan juli 20011 084 inlägg

Jag har en 6610 och är helnöjd... batteritiden är helt okej, kan inte minnas när jag laddade den sist. Och även fast jag lyssnar på radio på bussen ibland så håller den utan att jag behöver tänka på det speciellt. Radion är bra, jag gillar dock inte deras nya kontakt pop-port, och min kontakt sitter inte helt hundra vilket gör att den glappar ibland.

Någon bildtelefonbok har jag inte sett av, men inget jag själv saknar. :)

Lite jobbig är dock avstängningsknappen. Vet inte om det bara är min telefon, men ibland stänger den av sig med en gång. Utan att visa någon meny.

Och bilderna/ringsignalerna/spelen/programmen har delat minne, så om du tar bort lite bilder kan du lägga in fler ringsignaler.

Medlem sedan juli 200313 inlägg

Det blev en 6610. So far är jag nöjd (tar lite tid att avänja sig från vissa Ericsson-grejer efter att ha haft olika Ericssonföner sen typ '98). Men jag undrar hur man ändrar signal på alarmet. Nån som vet?

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)