webForumDet fria alternativet

Palm Zire 71

Mobiltelefoner

13 svar · 337 visningar · startad av medialabs

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg
Frågan#1

hejsan,

Sitter och dreglar över annonserna om den. hittade till dustin.se där dom säljer den för 2495 kr inkl moms, Vill höra mer er om det är någon som äger en sådan, Vad tycker ni om den? fungerar den bra? vad använder ni den till?

Funderar skarpt på att köpa ett exemplar av den.

http://www.dustin.se/Shopping/ProductDetail.asp?PID=5010052659

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

skaffa bärbar eller mobil istället, känns onödigt med sådan... tycker jag iaf ;)

Qimen skrev:

skaffa bärbar eller mobil istället, känns onödigt med sådan... tycker jag iaf ;)

hehe, ska köpa en mobil sen också, en Nokia 3510i ;) Men ska i alla fall köpa Palm Zire 71 :p

Medlem sedan apr. 20012 427 inlägg

Det faktum att du frågar vad folk använder den till ger intrycket av att du skulle klara dig utan den, men visst, har du ett hektiskt schema är den säkert ypperlig. :)

Skarre skrev:

Det faktum att du frågar vad folk använder den till ger intrycket av att du skulle klara dig utan den, men visst, har du ett hektiskt schema är den säkert ypperlig. :)

Borde ha förklarat mig lite bättre, menar självklart, vilka funktioner ni använder i er mest av i Plam Zire 71

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Jag har också varit inne på att köpa den. Då hade jag nog mest använt den för att kolla på film och lyssna på musik på väg till skolan då jag nu kommer få drygt en timmes resväg - inte kul, är van vid fem minuter ;)

Blir dock en http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=36196&t=404&l=2&AvdID=1&CatID=13&GrpID=1&s=pl istället, tror jag får mer användning av den :)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag lånade hem en Palm Zire på jobbet för ett tag sedan och jag blev imponerad av framförallt skärmen. Riktigt fin skärm. Fotona blev sådär, lite halvbra kvalitet men vad ska man begära? Annars, ungefär som vilken halvbillig Palm som helst med kalender och adressbok och det är väl dessa två punkter som känns viktigast, i alla fall på den handdatorn som jag kör idag. Dessutom upplevde jag den som snabb och det är ju ett stort plus. Sedan kan du alltid utöka minnet med SD-typ.

Några foton på och av en Palm Zire 71. Ni lär märka vilka som är tagna med vad. ;)

Kan man tanka ner webbsidor till den? med programmet go avante eller nått liknande?

Du kan ju surfa precis som på vilken palm som helst, via t.ex. gprs eller liknande.

Poffe skrev:

Du kan ju surfa precis som på vilken palm som helst, via t.ex. gprs eller liknande.

Ahh, kom på det, :p , var inne på palm.com men hittade inte precis så mycket info om varje funktion som finns i den, ni kanske kan guida mig i rätt rikting..

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Poffe skrev:

...för att kolla på film....

Går det? :o

Qimen skrev:

Poffe skrev:

japp, men jag vet inte hur stora filmer och i vilket format dom ska vara, hörde att en kunde spela upp divx filer på sin.

Qimen skrev:

Poffe skrev:

Jupp, Zire 71 är en s.k. "multimedia-handdator". Man kan få plats med en hel långfilm om man komprimerar den rätt och anpassar den efter skärmen. Dock är det ju lite jobbigt att kolla på en hel film eftersom skärmen är så pass liten men "pryl-faktorn" är hög ;)

Medlem sedan aug. 20031 inlägg

Jag har köpt en Palm Zire 71 och jag kände mig tvungen att ledsaga en som var i precis samma situation som mig för två veckor sedan är jag led av besluts ångest...

Mina intryck hitills av Ziren är enbart positiva. Kameran är, jämfört med riktiga digitalkameror inge vidare, men om man jämför dom med en som sitter i en mobiltelefon är den oerhört, otroligt mycket bättre. Titta på följande adress för att kika på mina bilder: www32.brinkster.com/jockethorne/bild1.jpgBild 1
Bild 2
Bild 3
Kameran är en av handdatorns roligaste funktioner och jag kan inte beskriva hur mycket kul jag haft med den! Bilder på flickvännen, hundarna och kompisarna är underbart och perfekt att mejla runt bland kompisarna!

MP3-spelaren (kräver att man köper till ett SD kort, Dustin har ett bra paketpris på ett sådant, 128 meg, titta runt lite på deras hemsida) är även den ypperlig och perfekt för mig som älskar musik. Klart och härligt ljud, även fast basen kunde varit starkare (som alltid). Handdatorn används faktiskt förtillfället mest på toaletten, då läsandes en e-bok och lyssnandes på mp3or.

Förrutom ovannämnda funktioner kan man läsa eböcker (otroligt användbart), läsa pdfer, ta anteckningar, lägga patiens (skulle aldrig visat det för min flickvän då hon ständigt leker slut på batterierna :) ), använda den som en kalender och mycket, MYCKET mera! Nackdelarna är att den inte stöder Wi-Fi (trådlös kommunikation), Bluetooth men då jag inte har och antagligen aldrig kommer att få användning av detta så var valet enkelt.

Köp den, du kommer inte att ångra dig!

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)