Vet inte nåt om just Kiss DVD-spelare men du kan alltid också ta en titt på denna som klarar VCD, SVCD, DivX och XviD :)
http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_030617_northq_nq-5000.php?page=1
8 svar · 438 visningar · startad av GunnarD
Någon som har erfarenhet av DVD spelarna KISS 450 och/eller KISS 500.
Enligt vad jag läst så skall dom klarar av att spela upp AVI DivX (3.1, 4, 5) och jag undrar om någon har någon erfarenhet av dessa?
Jag är lite sugen på att skaffa en, men vill veta vad andra har för erfarenhet.
Btw: har läst på dvdrhelp och recensionerna där lovordar dom.
Vet inte nåt om just Kiss DVD-spelare men du kan alltid också ta en titt på denna som klarar VCD, SVCD, DivX och XviD :)
http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_030617_northq_nq-5000.php?page=1
Har ingen erfarenhet men känner en som har en och han är iallafall nöjd.
Har nu beställt en KISS 500
Den har en intressant funktion, man kan nätansluta den och sedan "stream" filmerna från sin PC, man behöver tydligen inte bränna ut dom på cd/dvd.
Dom skickar den i dag, så har jag tur så får jag den imorgon annars blir det i början av nästa vecka.
Det lät läckert! Ni måste ju hålla med om att TV ut alltid är bökigt.
Vad kostar en sådan? Kollade på Pricerunner och där låg lägsta pris strax under 3000 kr. För det priset får man ju en modifierad X-box, och den känns ju mer framtidssäker tycker jag.
netonnet säljer den för 2990kr.
KISS 450, ungefär samma fast utan nätverk kostar 1990kr hos netonnet
muskot skrev:
För det priset får man ju en modifierad X-box, och den känns ju mer framtidssäker tycker jag.
En av MS ej sanktionerad moddning av X-box låter för mej inte som något framtidssäkert.
Har nu fått den och den verkar vara en kul "pryl"
Provade att ansluta den till nätverket (kräver ett nätverk med DHCP-server på) och knappade in ip-nummret till min linux server, där körde jag Open-DP500 ett java-program som "streamar" ut filmer till boxen (man talar om för programmet var man har sina filmer).
Sedan kan man mha fjärrkontrollen till dvd-spelaren (KISS 500DP) browsa katalogen på servern, med underkataloger, och välja vilken film som skall spelas up. När filmen sedan är klar tar den och spelar nästa i bokstavsordning.
Som sagt, mycket trevlig "leksak"!
/red: Till windows miljön följer det med ett program för att göra motsvarande plus att jag tror java programet borde också gå att köra i windowsmiljö så länge det finns en JRE på maskinen.