webForumDet fria alternativet

Skicka bilder från P800 via bluetooth

Mobiltelefoner

5 svar · 431 visningar · startad av dho

Medlem sedan aug. 20022 027 inlägg
Frågan#1

Tjena!

Sitter med en P800 och har lyckats att skicka enskilda bilder från telefonen via bluetooth till datorn genom att visa bilden i mobilen och välja skicka som i menyn. Går det på något sätt att välja att skicka flera bilder samtidigt så man slipper gå in på varje enskild bild. Det går att markera flera bilder samtidigt men tyvärr så fanns inte menyvalet "Skicka som" tillgängligt då?

Något tips?

Edit: Går det att lösa på någon annat sätt t.ex. genom synkronisering eller någon typ av fildelning?

Medlem sedan apr. 20021 155 inlägg

Kanske missuppfattar dig, men om du har installerat programvaran f P800:an och har "dockningsgrunkan" tillgänglig så får du ju upp telefonen som en enhet i utforskaren och kan flytta filer hur du vill

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Koppla upp den till USB så är den som en hårddisk.

SugarDaddy skrev:

Kanske missuppfattar dig, men om du har installerat programvaran f P800:an och har "dockningsgrunkan" tillgänglig så får du ju upp telefonen som en enhet i utforskaren och kan flytta filer hur du vill

Nädå, du missuppfattar mig inte. Har också hittat att det ska gå att överföra filer via utforskaren. Programvaran har jag installerat så jag har fått upp telefonen i utforskaren. Tyvärr står det att den inte är ansluten. Går det att använda fildelningen via bluetooth eller är det dockningsstationen som gäller då?

Om jag högerklickar på bluetooth-ikonen i systray, väljer 'Quick connect' så kan man där välja 'File transfer'. Är det samma som fildelning via utforskaren. I vilket fall, försöker jag ansluta till telefonen med 'File transfer' så hittar den telefonen med säger att 'Service file transfer is not found on device P800'. Funderar på om man måste aktivera tjänsten på telefonen på något sätt?

Medlem sedan feb. 20034 441 inlägg

Om det som på T610'an, så går du till, blåtand på menyn ==> Mina enheter, söker upp och sparar datorn som en "Trusted Device".

Sen går du till datorn, till bluetooth ==> Entire bluetooth network ==> p800 (du måste ha gjort samma procedur på datorn som med telefonen, trusted device)

Sen har du så du kan högerklicka på telefonen (fortf. från datorn) och välja "Explore".

Då får du upp mappar, såsom teman / ljud / bilder osv.

Gå in i bilder, så kan du "ta hem" vad som helst från telefonen via ftp protokoll.

Nu är jag inte 100% säker på hur det är med p800'an, men det lär nog vara såhär eller på ngt liknande sätt.

Tack så mycket. Jag får testa under morgondagen. :)

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)