webForumDet fria alternativet

Enkel fråga om Nokia 3310 - en ikon som blinkar

Mobiltelefoner

5 svar · 835 visningar · startad av Kristianstad

Medlem sedan dec. 2002841 inlägg
Frågan#1

Hej!
Då man får ett SMS ser man ju en ikon längst upp till vänster där det är ett brev.
Jag svarade precis på ett SMS och nu när jag är i passningsläge ser jag att denna ikon blinkar hela tiden. Vad betyder det? Jag har inga olästa meddelanden. Även om jag stänger av och sätter på blinkar den.

Hoppas på snabbt svar!

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

att det börjar bli fyllt på simkortet...

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Minnet där SMS'en sparas är fullt. Om du får ett nytt SMS så kommer ett gammalt skrivas över om du inte själv raderar de du inte vill ha.

Medlem sedan feb. 20034 441 inlägg

...eller så står det vid nästa SMS:

"Minnet fullt, meddelande avvisat."

Vilket betyder att just minnet på SIM kortet är fullt och sms'et inte tagits emot.

Men SMS sparas på en sk. meddelande-central, så såfort som du tagit bort ett gammalt mess, så kommer det nya pånytt till din telefon ;)

Medlem sedan dec. 2002841 inlägg

Tack för hjälpen!
Jag har 35 kontakter i telefonboken och 11 SMS. Tänk att den inte klarar längre :)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Nja, på 3310 är telefonboken och "smsbanken" inte samma sak. Du får plats med x antal telefonnummer på simkortet (det får inte plats nåt i själva telefonen på 3310) och x antal sms.
Grejen med just sms är att minnet rymmer inte så och så många, utan en viss mängd - är det långa meddelanden blir det färre sms, är det korta blir det fler. :)

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
133 ms — ändringar (db)