Beror ju på vad man klassar som fjortis.. ;)
Jag tycker inte det men sen så tycker jag ju förstårs inte att det finns en telefon som är det heller.. möjligtvis 3210 kanske..
38 svar · 1 017 visningar · startad av jannesvensson · sida 2 av 2
Vilken av dessa ska man köpa? Jag har hittat båda för 1500k per st. Bryr mig egentligen inte så mycket om funktionerna, men T310 verkar ha fler, så ska man bara gå på det? Är T600 för "liten"?
Läs frågan i sin helhet →Beror ju på vad man klassar som fjortis.. ;)
Jag tycker inte det men sen så tycker jag ju förstårs inte att det finns en telefon som är det heller.. möjligtvis 3210 kanske..
fjortis vet jag vad det är ;)
dock vet jag inte vad som klassar en telefon till fjortis, de har ju ingen direkt personlighet ;)
:e :e :e :e
Nu är ju bara frågan om jag orkar uppdatera telefonen. Ryker inte allt man har lagt in då?
Dryden skrev:
Nu är ju bara frågan om jag orkar uppdatera telefonen. Ryker inte allt man har lagt in då?
Vet inte riktigt men skulle gissa på det. För mig är det inga problem dock eftersom jag bara kopierar allt jag vill ha över till datorn
Är det någon som uppdaterat T310:an ännu? Är lite nyfiken på hur det funkar :)
Lämnade in min idag så jag får den om ett par dagar.
Poffe skrev:
Är det någon som uppdaterat T310:an ännu? Är lite nyfiken på hur det funkar :)
Jag inväntar dig. :)
Och du kan väl berätta om det blev som du (och även jag) förmodade: total återställning.
Poffe skrev:
Men usch, tar det så lång tid tänker inte jag lämna in min än på ett tag.
Har fått den nu iaf, och jag gillar den. Har inte hittat nåt att klaga på än. :)
Ska kanske köpa mig nåt nytt spel imorron.
Duva skrev:
Poffe skrev:
Har fått den nu iaf, och jag gillar den. Har inte hittat nåt att klaga på än. :)
Det är olika beroende på vilken firma man vänder sig till. JAg kunde fått den fixad på 3 timmar om jag velat men då hade det kostat lite. Eftersom jag inte har någon bråttska och har en reservnalle så kändes det bara onödigt att betala, nu kostar det alltså inget alls, går på garantin.
Ska skriva hur det funkar när det är klart!
Dryden >> Jag kan nästan garantera med 98% säkerhet att den nollställs så ta backup på det du vill ha kvar, det gjorde jag :)
Duva skrev:
Poffe skrev:
Du får räkna med att det tar några dagar, kanske en vecka nu under semestertider. Så är det för alla. Det du kan göra är att kolla om du har någon verkstad i staden som kan ordna det direkt men går du via återförsäljare så skickas telefonen iväg.
Köpa spel ja. Kolla först på SE-länken i telefonen, där finns det ett gäng att tanka hem alldeles gratis. Sedan har Aftonbladet några spel också men den avdelningen lämnade jag tämligen fort när jag såg att det kostade 30:-. :l Så viktigt är det inte att spela spel på mobilen.
Poffe skrev:
Dryden >> Jag kan nästan garantera med 98% säkerhet att den nollställs så ta backup på det du vill ha kvar, det gjorde jag :)
Kan inte göra backup eftersom jag inte har någon kabel. Att tanka över via IR till min handdator är ju ett alternativ men dessa två enheter hittar inte varandra när jag har försökt att synka dem vid tidigare tillfälle. :l
Sista utvägen är att e-posta dem till mig själv. :)
Det var SonyEricsson som tipsade mig om ett Service Center här.
Spel tänkte jag köpa från https://www.mophungames.com , men jag ska kolla de som finns gratis också. :)
Kan ju tillägga att de spel som finns på Aftonbladet kommer från Mophun så det spelar ingen större roll var du beställer dem ifrån ;)
Konstigt att inte din handdator och mobilen hittarvarandra Dryden. Säker på att bådas ir-portar var på? För mig har det iallafall funkat hur bra som helst att ansluta till alla olika ir-mottagare jag testat på (bl.a. en handdator).
Ett tips om du vill spara annat än telefonboken, bilder och sånt asså är att inte köpa en kabel utan ett ir-öga till datorn för det går inte att skcika bilder, teman, ljud och sådant via kabel tyvärr. Jag köpte ett ir-öga på Clas Ohlson och det funkar perfekt, man får även med program för det mesta :)
Så, nu har jag äntligen fått tillbaka den :)
Har inte märkt någon skillnad alls förutom då att den nu har kalender och anteckningar (som för övrigt funkar perfekt). Så min slutsats är alltså att om man inte absolut behöver dessa funktioner är det ingen idé att uppdatera den.
Den ända information som försvann från mobilen var telefonboken men den har man ju oftast på simkortet också (eller på datorn som jag..) alla spel, signaler och bilder finns alltså kvar. Även datakonton och liknande.
Poffe skrev:
Konstigt att inte din handdator och mobilen hittarvarandra Dryden. Säker på att bådas ir-portar var på? För mig har det iallafall funkat hur bra som helst att ansluta till alla olika ir-mottagare jag testat på (bl.a. en handdator).
Tja, min Ipaq 3130 är konstig för den är i praktiken osynkbar med de enheter jag äger/har ägt. Min nokia 6210 gick inte att synka (fungerade dock mellan 6210 och Palm m100), en Palm m100 eller Zire 71 gick heller inte att synka mot Ipaq:en. Något märkligt, japp. :l
Poffe skrev:
Jag köpte ett ir-öga på Clas Ohlson och det funkar perfekt, man får även med program för det mesta :)
Låter inte helt fel. Pris?
Poffe skrev:
Har inte märkt någon skillnad alls förutom då att den nu har kalender och anteckningar (som för övrigt funkar perfekt). Så min slutsats är alltså att om man inte absolut behöver dessa funktioner är det ingen idé att uppdatera den. Den ända information som försvann från mobilen var telefonboken men den har man ju oftast på simkortet också (eller på datorn som jag..) alla spel, signaler och bilder finns alltså kvar. Även datakonton och liknande.
Tummen upp för att den inte återställdes totalt men frågan är om man orkar. :)
Dryden skrev:
Låter inte helt fel. Pris?
495:- kostade den. Kan ju även tillägga att det funkar ännu smidigare nu när man även kan synka mobilen med Outlook för att fixa telefonboken (och kalendern). Mycket bättre än det program som följer med ir-ögat för hantering av telebonbok :)
Dryden skrev:
Tummen upp för att den inte återställdes totalt men frågan är om man orkar.
Beroende på till vilken firma du går till kan det ta mellan en timme till fem dagar, brukar dock vara en express-avgift om man vill ha den klar snabbt.
Måste säga att jag är helnöjd iallafall, speciellt med synken mot Outlook som jag nämnde. Nu har telefonen allt jag vill ha så om du kan avvara telefonen nån/några dagar eller har en reserv så tycker jag du ska göra det, det är ju gratis :birp
Men som jag sa i mitt tidigare inlägg har man ingen nytta av det så är det ju ingen idé ;)
Uppdaterar man en T310 försvinner inte någonting i telefonen! Och av en T600 och T310 skulle jag välja 310:an. T600an har mycket fabrikationsfel som tröga knappar efter ett tag(ska dock va åtgärdat vid senare tillverkade modellen) samt mottagningsfel. Räkna med att du måste lämna in den på service...
Silon skrev:
Uppdaterar man en T310 försvinner inte någonting i telefonen!
För mig försvann telefonboken, som jag skrev tidigare.
Poffe skrev:
Silon skrev:
Uppdaterar man en T310 försvinner inte någonting i telefonen!
För mig försvann telefonboken, som jag skrev tidigare.
okey. högst ovanligt dock